UUSI LUOMUS

UUSI LUOMUS

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.02.2014 12:33

by David Wilkerson | June 1, 2010

"Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän..." (Gal.2:19)

"Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut." (2 Kor. 5:17)

Saatat sanoa: "Tiedän olevani Kristuksessa uskon kautta. Ymmärrän, että olen uusi luomus, mutta silti kamppailen kovasti tapojeni kanssa. Se lannistaa minua kovasti." Saatana haluaisi vakuuttaa, että Jumala on hylännyt sinut. Hän haluaa sinun ajattelevan, että Jumala näkee sinut synnin likaamana ja saastaisena. Mutta se kaikki on valhetta. Kokemuksesi kertoo lihan taistelusta sitä Henkeä vastaan, joka on sinussa. Tämä taistelu on yleistä kaikille uskoville. Sen tiimellyksessä Saatana haluaa vakuuttaa sinulle, että "vanha ihminen" on yhä vallassa.

Mikä tilanteesi onkaan, Jumalan rakkaus sinuun ei horju. Hän ei ikinä lakannut rakastamasta Aatamin sukua kaikesta sen pahuudesta, epäjumalan palvonnasta ja himokkaista teistä huolimatta. Hän suojeli heitä läpi historian viimeisiin päiviin asti, jolloin hän astui näyttämölle pelastussuunnitelmansa kanssa. Ristin kautta oli mahdollista, että Aatamin suvun synnit voitiin sovittaa.

Sinun tulee tietää, että olemisesi Jumalassa perustuu yhteen asiaan: olet voittava ristin tähden. Tämä voitto ei tule mistään tekemästäsi hyvästä teosta. Kuten Paavali sanoo: "Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset." (Room. 8:8 ) Meidän voittomme tulee yksinomaan katumuksen, luottamuksen ja uskon kautta, luottaessamme Jumalan huolenpitoon. Meidän osamme on seistä lujina sillä paikalla, jonka hän on armossaan meille antanut Kristuksessa. Hänen Sanansa vakuuttaa meille: "Saatat ajoittain epäonnistua, mutta kun katson sinuun, näen vain Poikani Jeesuksen. Olet voittava tämän taistelun ilman syyllisyyttä tai tuomitsemista. "

Iso Kirja -opiston oppilaskuoro - Sain kutsun käydä kulkemaan
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: UUSI LUOMUS

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.02.2018 12:39

Oletko sinä jo rakas ystäväni Uusi Luomus Kristuksessa Jeesuksessa? Oletko jo ymmärtänyt eräänä päivänä, ettei ole muuta tietä taivaaseenkaan, kuin vain Jeesuksen veren ja ristin kautta kulkeva katumuksen ja parannuksentie. Sillä, niin sen on Isä Jumalamme suunnitellut, että: Vain Hänen rakkaan Poikansa [Jeesuksen] nimen ja ristinveren kautta voi ihminen tulla synneistään puhtaaksi ja vapaaksi, sekä uudestisyntyä elävään uskoon, joka alkaa parannuksesta, eli ehkä kivempi sanamuoto voisi olla; mielen muutoksesta, halusta muuttua erilaiseksi, kuin mitä on ollut ja elänyt uskonnollisena tm eläessään, uskoessaan, vai pitäisikö jälleen hiukan korjata sanamuotoa; uskotellessaan jo olevansa kristitty ja pelastunutkin.

Olen itsekin sitä jälleen kuin jäänyt miettimään, miten itsekin elin uskonnollisena, mutta en kuitenkaan uskovana, nuoruuteni. Voiih, miten minä olinkin niin "satavarma", että olen jo uskossa ja pelastunut sekä vastustin kaikenlaista puhetta jossa kyseenalaistettiin uskoni, minä suutuin siitä, sellaisesta puheesta, epäilyistä ihan kamalasti. MIKSI suutuin? Mikä siinä niin kamalasti ärsytti silloin ja sai mieleni kuohumaan ja loukkaantumaan sellaisia epäilijöitä kohtaan? En sitä silloin edes sen kummemin koskaan pysähtynyt miettiin, vaan se varmuus uskossa olostani oli nin sokeeraava, että en osannut edes epäillä sen aitoutta. Ja kuitenkin olin ja tajusin olevani aika ajoittain kuiva korppu ja se rauha, ilo jota näin uskovilla puuttui täysin minulta.

On vaarallista olla tästä asiasta niin satavarma, koska jos se onkin vain saatanan luomaa harhaa, valhetta, niin jos siitä ei herää oikein kunnolla todellisuuteen ja tajua, ettei vielä omistakaan Jeesusta Kristusta omakohtaisena Vapahtajanaan ja pelastajanaan, syntiensä sovittajanakaan, eikä edes Raamtunkaan lukeminen innosta kovinkaan paljon, tms, niin se tie voi viedä vaarallisille vesille, jossa jokainen etsikkoaika sivuutetaan ajattelemalla sen vain olevan vihollisen juoni saada eksymään pois totuudesta. Vaikka; se ajatushan mieleen tulee juuri sielujemme kadotukseen viejästä ilman Jeesusta, eli; sielunvihollisesta, saatanasta, koska se ei tahdo yhdenkään ihmisen oikeesti pelastuvan ja sen täytyisi silloin luovuttaa, tunnustaa tappionsa, kun ihminen tulee oikeesti uskoon ja pelastuu Jeesuksen nimen ja ristinveren kautta.

Mutta todellisuudessa se onkin ollut ja on rakastavan Jumalan halu ja yritys saada vikuiroiva karitsansa Poikansa lammaslaumaan mukaan sekä seuraamaan yksin vain: Jeesusta sillä kaidalla tiellä, johon päästään vain ja ainostaan ahtaan (katumuksen ja parannuksen) portin kautta, kun on tajuttu oma syntisyys ja heikkous, vajavaisuus, ja ettei vielä olekaan pelastettujen joukossa sittenkään. Sen totuuden voi tuoda ihmissydämelle ainoastaan Jumalan Henki, Pyhä Henki, joka vielä silloin puuttuu sen ihmisen sydämestä, ja siksi se onkin vain laulujen ja tunnekokemusten kautta haettu henki, mutta joka ei ole kuitenkaan se; Oikea Jumalan Henki, vaan se onkin: manipuloitu ja väärennettykin henki, joka voi olla jopa pimeyden henki. Uskonratkaisu on AINA henkilökohtainen ratkaisu, ei koskaan missään massakokouksessa tehty käden nosto tms helppoheikki toiminto, jossa vain useimmiten haetaan; vain tunnekokemuksia, mutta ei todellista sielunsa pelastusta, eikä myöskään muutosta elämän tavoissaan, tms...

Sellainen kokemus usko ei kauaa kestä, tai sitten se vaatii ihmistä, koko ajan hakemaan niitä tunnekokemuksia, tai saada katsella kun joku kaatuu, joutuu hurmokseen, tms valhetta..Ja sitähän tetteria saatana osaa kyllä järjestää, ettei ihmissielu pelastuisi ja saisi syntejään oikeestikin anteeksi Herralta Jeesukselta, joka ainoastaan voi syntejämme anteeksi antaa.

Miten on ystäväiseni; Oletko sitä mieltä yhä, että olet uskova, vai aloitko jo hiukan epäillä uskoasi, että onko se sittenkään aitoa ja oikeaa? Sinä voit sen ratkaista yhdellä aika helpollakin keinolla ja se keino on; Rukoukseen meno, suostuminen olemaan kerrankin rehellinen, avoin, sekä suostua että Herra Jeesus saa paljastaa sydämesi salat ja ehkä jopa väärän ajattelu, uskomis mallisikin. Se sattuu, mutta älä pelkää, sillä Hän, Jeesus, sinunkin paras ystäväsi, auttajasi ja Pelastajasi ei jätä sinua kipeän ja kirvelevän sydämesi kanssa elämään, vaan mitä? Hän antaa sinulle kaikki syntisi anteeksi, kunhan niitä lapsenomaisesti ja avoimesti, rehellisenä edessään tunnustat ja tahdot ne hylätä, muuttua uudeksi..Silloin alkaa kiinnostaa ihan oikeestikin jopa Raamatun lukeminenkin, joka on kaiken A&O uskovan jokapäiväisessä elämässä, rukouselämän ohessa. Jeesus Kristus on se Sana ja totuus. Hän on tie, jota pitkin käydään kohti taivastakin. EVANKELIUMI JOHANNEKSEN MUKAAN 1:1- Tahdotko?! :wink:

1. Joh. 1:
1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta-
2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-
3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

1. Joh. 2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Tämä laulu vielä lopuksi; Konnakuoro - Usko Jeesukseen on enemmän
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!