SEITSEMÄN ASIAA JOTKA MUUTTAVAT ELÄMÄSI

SEITSEMÄN ASIAA JOTKA MUUTTAVAT ELÄMÄSI

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.07.2017 15:20

Juhani Karvinen

Rukous Jumalan yhteyteen

Voit solmia yhteyden Jumalan kanssa rukoilemalla näin:

1.Jumala, tunnustan, että olen syntinen ihminen ja tarvitsen pelastusta.
Jeesus sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat."1

2.En voi itse pelastaa itseäni.
"Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei." 2

3. Sinä, Jumala, olet jo tehnyt kaiken pelastaaksesi minut.
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan...Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi." 3

4. Minä otan pelastuksen Kristuksessa Jeesuksessa vastaan henkilökohtaisesti.
"Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.." "Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehottaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa." 4

5. Uskon sydämessäni ja tunnustan uskoni suullani.
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut." 5

6. Haluan vahvistua uskossani Raamatun tuntemisen kautta.
"Pyrkikää sen tähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea. Halatkaa niin kuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen." 6

7. Odotan että Jeesus tulee takaisin aikojen lopulla ja ottaa minut taivaalliseen valtakuntaansa.

"Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumin kaltaiseksi..." 7

Kun sinä tunnustat uskosi ihmisille, saat uutta voimaa ja pelastut synnin houkutuksilta.

Kun luet rukoillen Raamattua, opit vaeltamaan oikein elämän tietä. Sinä löydät itsellesi hengellisen kodin, jossa yhdessä toisten uskovien kanssa saat palvella Jumalaa ja odottaa Jeesuksen toista tulemusta, autuaallisen toivosi täyttymistä.

Lainaukset ovat Uudesta Testamentista. Lue itse nämä Raamatun paikat ja myös niitä edeltävät ja seuraavat jakeet, niin opit tietämään, mitä Jumala tahtoo sinun tekevän.[/b]

Nro 1. Matt. 9:12 ja Luuk. 19:10.
Nro 2. Room 7:18. Nro
3. 2 Kor. 5:19 ja 21.
Nro 4. Mark. 1:15 ja 2 Kor. 5:20.
Nro 5. Room. 10:9.
Nro 6. 2 Piet. 1:10 ja 1 Piet. 2:2.
Nro 7. Fil. 3:20-21.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!