Jeesus kolkuttaa jokaisen ihmisen sydämen ovella. Hän ei katso ikään, oletko nuori tai vanha. Hän katsoo sydämeesi. Avaa hänelle! Nyt on pelastuksen päivä, nyt on armon ovi auki. Kiiruhda rakkaan Jeesuksen luo. Et tule koskaan katumaan, sen voin kokemuksesta sanoa.
Välillä tulee murheitakin, senkin olen saanut kokea. Keneen minä turvaisin niinä päivinä, kenen turviin pakenisin? Nyt minulla on turva Jeesuksessa. Kerran vajavaisuus loppuu, ja saan nousta yläilmoihin rakkaan Jeesukseni luo. Hän on mennyt sinne edeltä.
Rakas ystäväni, avaa Jeesukselle sydämesi ovi. Hän puhdistaa sen lunta valkeammaksi, ja sinusta tulee onnellinen Jumalan lapsi. Jeesus tulee pian, tahdotko olla mukana Karitsan hääjuhlassa? Muista: vain verellä pestynä voit päästä sinne. Siellä voit laulaa: "Onneni on olla Herraa lähellä." Tule Jeesuksen luo!
Joh. 6:
25 Ja kun he löysivät hänet järven toiselta puolelta, sanoivat he hänelle: "Rabbi, milloin tulit tänne?"
26 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.
27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
30 He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet?
31 Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin kirjoitettu on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi'."
32 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.
33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.Laitankin nyt tuon edellisen Raamatunpaikan, kun moni on kyllä kuullut ja on kuin totuttu aina sanomaan tuo seuraava Raamatun kohta, kun kehotetaan ihmistä etsimään Jumalaa ja pelastustaan;
Luuk. 11:9-10 Mutta, todellakin koin, että tuo ensimmäinen laittamani Raamatunpaikka on myöskin todella hyvä ja tärkeä, kun puhutaan siitä, miten Jeesus kutsuu ihmistä omakseen, siis pelastukseen, taivastielle kanssaan kukemaan kohti iäisyysrantaa ja taivasta, johon ei valitettavasti, sanon
valitettavasti, koska niin moni on kyllä kuullut ja luullut, että: vain johonkin kuulumalla, tai sakramenttien perusteella (kaste, rippikoulu, ehtoollinen, tai jopa hyvä elämä) niin liian moni tuudittautuu siihen, ettei itse tarvitse tehdä mitään oman sielunsa pelastumisen puolesta. Ja omalla tavallaan ei sillai tarvitsekaan,
kunhan vain ottaa vastaan Herramme kutsun ja avaa ovensa, siis sydämensä vastaanottamaan Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen omakohtaiseksi Pelastajakseen, ja Vapahtajakseen.
Se kun jo vaatii omaakin halua, ja päätöstä, jolloin se oma sielunsa tila tulee tärkeimmäksi kaikesta, eikä se mitä muut ovat opettaneet, tai neuvoneet siitä miten uskoon tullaan. Olisi hyvä, jos tulisi sielustaan
hätä, että: mihin se on matkalla, kun ei ole kuin ne 2 paikkaa johon se joko joutuu (kadotus) tai pääsee (taivas). Mutta se tietää myöskin sielunvihollisen juonia, valheita sydämelle, ettei mukamas tarvitse tehdä mitään, ei ainakaan katua vääriä tekojaan, tai elämäänsä, tms.. Tai ehkä myöskin: muiden "hurskaiden" ihmisten väärän opin hylkäämistä, ja päättää ainakin; Huutaa avukseen Herraa Jeesusta, sekä pyytää antamaan kaikki syntinsäkin anteeksi, pesemään ne Herramme sydänverellä/ristinsä verellä puhtaaksi ja sovitustyönsäkin tähden saada ne kaikki anteeksi!
Liian moni, aivan liian moni sivuuttaa ja kuin hylkää Jumalan kutsun, kun hän antaa etsikoaikansa sydämeen ja vetää ihmistä sillai omakseen, pelastukseen. Käydään, kuin syömässä kirkossa, konserteissa, tms vastaavissa paikoissa sitä Jumalan Sanan leipää, mutta ei kuitenkaan tahdota muuttua, murtua Herran ristin juurella; parannukseen. Vaan tahdotaan vain niitä
leivän murusia, ei koko leipää, koska se vaatisi mielenmuutosta, oman elämän rehellistä infertaarionkin tekemistä ja Herramme vastaanottamista omaankin sydämeensä asumaan, ..
Siis; Ei kuin kuitenkaan tahdota uskoa, että: Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja vain Hänen kauttaan, nimessään ja veressään saa syntejä anteeksi, sekä uuden elämän, joka kestää ja johtaa lopulta taivaan kotiinkin asti,
jos pysyy uskollisena Raamatun Sanalle, sekä tahtoo totella ja alistua sen (Raamatun) auktoriteetin alle, kuolla itselleen sekä elää vain Jeesukselle ja Hänen kauttaan.. Joka on kuitenkin se kaikkein paras vaihtoehto, ja valinta jokaiselle ihmiselle.
Pitää ensin mennä sen ahtaan portin kautta sisälle taivastielle, muuta keinoa sinne pääsyyn kun
Ei ole, vaikka valitettavasti niin paljon opetetaankin ihan muita keinoja ja ettei
muka edes tarvitse tulla synnintuntoonkaan, kunhan käy heng tilaisuuksissa, saa kokemuksia ja fiiliksiä siellä, tai joskus jopa rukoilee, saattaapa jopa avata Raamatunkin.. Mutta se
ei riitä, sillä taivastiellä kuljetaan; itselleen [omat halut] kuolemaa tehden, ei kaiken yhä haluten ja saaden ja lihalisia, maailmallisiakin halujaan, tottumuksiaan, sekä synti tottumuksiaankin yhä vain jatkaen ja olla silti
muka jo uskova; Höpö höpö sanon minä, mikä eksytys ja valhe.
En tahdo antaa liian jyrkkää ja vastenmielistä kuvaa uskovan elämästä, sillä sitähän se ei todellakaan ole. Vaan kun me vain suostumme Isän Jumalamme tahtoon ja tahdomme elää vain Herrallemme kunniaksi ja kiitokseksi, ylistykseksikin, niin kuin me tahdomme miellyttää rakkaimpiammekin ja olla heillekin mieliksi, niin ollaan samalla tavalla, asenteella alttiita nöyrtymään, katumaan, antamaan anteeksi, rakastamaan toinen toisiamme, niin siitä lähtee se voima ja apu, jonka Herra Jeesuskin tahtoo meille antaa ja meitä omiaan vahvistaa, joka alkaa tuottaa itsellemmekin iloa, kun osaamme, tahdomme ja jopa pystymmekin,
ainakin ajoittain rakastamaan jopa niitä, joiden tähden on kaikenlaista ikävääkin tullut elämäämme.. Ja jos ei ole, tai riitä ymmärrystä, rakkautta, niin
saamme pyytää sitä rohkeasti Häneltä (Jeesukseltamme) ja Hän kyllä antaa sitä, kun vilpittömin sydämin sitä rukoilemme.
Murhetta ja surua, kipuakin on uskovan
kin elämässä, sillä ei Jumala niitä välttämättä poista, vaan: Häneltä saamme pyytää jälleen siihen kuin voimaa; Kestää niitä, jos ei parantumista tapahdukaan. Tai kykyä selvittää vaikeita asioita, tilanteita, ihmissuhteitakin, niin; Pyhä Henki opastaa meitä omiaan toimimaan ja tekemään, puhumaan, elämään oikein. Ja niin on uskovalla kuin uskosta osattomallakin murheita, koska ei Jumala niitä poista uskoontulonkaan myötä kokonaan. Mutta meillä Herran omina on kuitenkin sellainen Aarre taivaassa ja apu, voima, jota maailman ihmisillä ei ole. Ja se on Herramme Jeesus Kristus ja Hänen läsnäolonsa, sekä apunsa, voimansa, lohdutuksensakin ym, kun vain päätämme ja tahdomme kääntyä puoleensa rukoillen sekä anoenkin, kertoen; etten nyt enää jaksa, kestä, ymmärrä, osaa, tms..
Silloin, juuri silloin Hän tulee viereemme, ja rakastaa meidät jälleen vahvoiksi kestämään ja jaksamaan, kulkemaan kanssaan eteenpäin, jne.. Se on sitä yli ymmäryksemme käyvää apuaan, voimaansa ja se
Rauha, joka ei horju pahimmankaan myrskyn tullessa, vaan: se Kestää, koska perustuksemme, elämämme
on Kristus kalliolla; Jeesuksessamme ja Hänen avussaan ymmärryksessään, voimassaan, siis; aivan kaikessa .. Hän EI jätä omiaan yksin, vaan rientää auttamaan ja varjelemaan, vahvistamaan..Hän on kanssamme ja rinnallamme, ja auttaa, välittää, koska Hän on kiinnostunut sinustakin ja tahtoo sinutkin rakas ystäväni johdattaa kerran taivaan iloon ja rauhaan, riemuun, joka on sellaista jota ei ihmisjärki pysty edes käsittämään; Se On niin upeeta, kun pääsee kotiin Isän Jumalan luokse ja saa elää lämmössä ja rakkaudessa sen jälkeen ikuisesti kanssa pyhien ja Jeesuksen!! Amen!

Rukoilemalla Jeesusta pelastamaan sinut ja pesemään syntisi ristin verellään puhtaaksi, niin voit päästä tuon rotkon yli oikealle puolelle, rotkon, joka on ylitettävissä vain uudestisyntymisen ja Jeesuksen avulla. Tahdothan päästä pelastettujen puolelle?!
Tämä hieno laulu lopuksi;
Onko totta?