KUTSU

KUTSU

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.02.2026 08:48

Maailma on täynnä maailmankatsomuksia ja filosofioita, jotka tarjoavat ihmiselle helppoja ratkaisuja. Väitetään että jokainen voisi poimia tarjonnasta mieleisensä. Siksi monet niistä väittävät itseään totuudeksi, mutta jos niitä raaputtaa hieman pintaa syvemmältä, osoittautuvat ne kerta toisensa jälkeen ristiriitaisiksi, epäloogisiksi tai jättävät muutoin vastaamatta ihmiselämän syvimpiin kysymyksiin.

Kristinusko on kuitenkin toista maata, vaikka juuri sen monet ovat halunneet nähdä ristiriitaisena, epäloogisena tai selitysvoimaltaan puutteellisena. Mutta kun Raamattua raaputtaa pintaa syvemmältä, se osoittautuukin juuri päinvastaiseksi, kuin mitä ovat muut maailmanselitykset. Raamattu onkin selitysvoimaltaan ainutlaatuinen. Se on pätenyt sukupolvien ajan ja voit nähdä että se pätee yhä. Ympärillämme olevat ilmiöt ja asiat ovat nimittäin sopusoinnussa sen väittämien kanssa. Se, että muut ovat epätosia ei tarkoita sitä, että kaikki ovat epätosia! Joukossa voi siis olla yksi, joka onkin tosi. Tätä ei yleensä huomata!

Varmoja voimme olla siitä, että Jumalan olemassaolo ja Jeesuksen sovitustyö ei ole ihmisestä riippuva mielipidekysymys. Oikeasti on siis vain kaksi vaihtoehtoa. Evankeliumi joko on totta, tai sitten se ei ole, mutta varmaa on, että se ei ole makuasia. Jumala on oikeasti ihmisen elämän suurin kysymys. Se on sinullekin elämän ja kuoleman kysymys. Et voi jatkaa elämäsi pituutta kuten tahdot, koska kuoleman lainalaisuus ei lopulta ole sittenkään ihmisen vallassa. Lääketiede ei kykene pitämään sinua loputtomasti hengissä. Joudut väistämättä kasvokkain ikuisuuskysymyksen kanssa. Monet uskovat siihen, että kuoleman jälkeen ei ole olemassa mitään ja että ihmiselle käy samoin kuin muulle luomakunnalle eli se kuihtuu pois osana luonnon kiertokulkua. Ihmiselämä itsessään on kuitenkin poikkeus.

Todellisuudessa jokainen ihminen on ainutlaatuinen suhteessa muuhun luomakuntaan. Sinäkään et olisi lukemassa tätä sivua internetissä, jos olisit pelkkä vaistojen varassa elävä eläin. Raamatun mukaan Sinä olet Jumalan kuvaksi luotu ajatteleva ihminen, Jumalan tahdosta syntynyt, vapaa ja valintoihin pystyvä tietoinen olento. Olet siis yliluonnollista alkuperää! Siksi sinutkin on sisäisesti laitettu etsimään Jumalaa ja perimmäistä totuutta. Ja siksi ihminen on myös kautta historiansa etsinyt Jumalaansa. Ja Jumala on myös ilmoittanut itsestään ihmisille tavalla, jolla on parhaaksi nähnyt. Hän on järjestänyt niin, että ne jotka etsivät Häntä, myös löytävät.

Raamatun Jumalan ihmiselle tarjoamia vaihtoehtoja on siis tasan kaksi. Ihminen voi hyväksyä Jumalan sekä Hänen tarjoaman sovituksen eli tulla Jeesuksen luokse tai olla tulematta. Se, että ei ota kantaa, on sama kuin sanot Jumalalle "ei kiitos" kuten myös se, että valitset itsellesi jonkin toisen "vaihtoehtouskonnon". Tosiasiassa ihminen ei voi päästä pakoon oikeaa Jumalaa, koska Jumalan luoma todellisuus on sama kaikille ihmisille. Tuo todellisuus on pysynyt samanlaisena sukupolvesta toiseen ja pysyy edelleen. Meidän sukupolvemme ei tee poikkeusta, vaikka teknologiamme onkin ainutkertaista suhteessa aikaisempiin sukupolviin.

Jumala on lähettänyt Jeesuksen sovitukseksi Sinun ja itsensä välillä. Hän haluaa että opit tuntemaan Hänet Poikansa Jeesuksen kautta. Siksi Jeesus on aina kutsunut kaikkia ihmisiä henkilökohtaiseen suhteeseen kanssaan. Raamattu ja Jeesus ei ole koskaan ollut historiaa, vaan se on todellisuutta. Jeesus on elossa myös sinun aikanasi, mutta myös sinun jälkeesikin. Sinä joudut valitsemaan ja päättämään suhteestasi Häneen.

Jos haluat vastata Jumalan lähettämään tarjoukseen "kyllä", mutta pelkäät, että et kelpaa Hänelle, niin Jumalalla on sinulle viesti. Kaikki ihmiset ovat syntisiä ja tehneet pahaa. Silti Hän rakastaa Sinua ja haluaa sinut takaisin kotiin. Kun Sinä päätät antaa itsesi Hänelle - taivaassa riemuitaan. Olet Jumalalle arvokas. Jos tunnet sisäisen syyttävän äänen, joka väittää että juuri sinä et kelpaa Jumalalle, niin se on valetta. Tuo syyttävä ja väheksyvä ääni ei ole Jumalasta, vaan se kuuluu sielunviholliselle. Älä siis kuuntele sitä. Sinulle on nimittäin jo annettu kaikki virheesi anteeksi. Velkasi Jumalalle on sovitettu. Tee rauha Jumalan kanssa hyväksymällä Jumalan sinulle lahjana lähettämä sovitus, joka on ollut tarjolla sukupolvelta toiselle.

Kun otat Jeesuksen vastaan, niin saat omatuntosi jälleen puhtaaksi. Menneitä ei muistella. Anteeksianto on täydellinen. Sinut puetaan valkoisiin vaatteisiin ja saat olla Jumalan perillinen, vaikka et koskaan tulisikaan maan päällä täydelliseksi. Jeesus on voittanut pahuuden, sairaudet ja kuoleman, joka vallitsee ympärillämme tässä maailmassa. Pahuus on ihmistä läsnä koko tämän elämän ajan, mutta ei ikuisesti. Se on jo tuomittu. Siitä ensimmäiset kristityt lähetettiin kertomaan kaikkialle. Tämä on viesti myös sinun sukupolvellesi. Eikä tämä viesti ole muuttunut historian saatossa. Sinä tarvitset Jeesusta yhtä paljon kuin isovanhempasi. Saat myös tekosi anteeksi yhtä varmasti kuin muutkin. Et tee poikkeusta.

Jeesus on luvannut Sinulle myös todellisen elämänilon ja rauhan. Rauhan, jota et löydä mistään muualta tästä elämästä. Löydät juuri sen mitä kaikki ihmiset koko ikänsä etsivät. Hän haluaa sanoa sinulle, että: "kaikki on sovitettu ystäväni, tule ja seuraa minua. Myös Sinulla on paikka Jumalan luona, siellä missä Minä olen. Aloita uusi elämä sillä minä olen hyvä paimen".

Sinut on kutsuttu kilvoittelemaan kohti taivaan valtakuntaa, joka on luvattu kaikkien ihmisten osaksesi, jotka sinne haluavat. Lunastat paikkasi ottamalla Jeesuksen vastaan ja seuraamalla Jeesusta läpi elämäsi. Et siis voi lunastaa taivaspaikkaasi teoillasi, koska kristittynäkään et ole synnitön. Jeesus on maksanut laskun synneistäsi. Ainoastaan se kelpaa. Sinun ei tarvitse maksaa sitä koskaan uudelleen.

Sinua pyydetään elämään avoimesti kristittynä ja ojentautumaan Jeesuksen puoleen, vaikka et voi vielä nähdä Häntä. Se on oikeaa uskoa. Se ei perustu mielikuvitukseen, fiiliksiin, vaan todellisiin luotettaviin Raamatun sanoihin. Sinua pyydetään jättämään entinen elämäsi. Et voi pitää vanhaa elämäntapaasi sekä Jeesusta. Sinua kehotetaan parannukseen ja Jumalan mielen mukaisuuteen. Se ei tarkoita tapakristillisyyttä, vaan Jeesuksen sisäistämistä elämäsi aidoksi johtotähdeksi.

Valitettavasti vain harvat ottavat Jeesuksen todesta. Siksi todellinen kristillisyys tulee Raamatun mukaan olemaan maailmassa aina vähemmistössä (ks. Matt 7:12-29, Joh 15:16-27). Kaikki kristillisyys mikä maailmassa näkyy, ei valitettavasti ole Raamatullista kristillisyyttä. Ole viisas. Maailmassa kaikki on katoavaista. Älä laita toivoasi niihin tai tee aina niinkuin muut tekevät. Lääketiede ei ole lopullinen ratkaisu kuten ei tyhjä uskonnollinen liturgisuuskaan. Ainoastaan elävä Jeesus on toivon arvoinen.

Mietit varmaan mitä voit menettää, jos alat uskovaiseksi. Sitä sinun kannattaakin pohtia. Jeesus ei nimittäin lupaa sinulle maailman ihmisten ihailua ja suosiota. Päinvastoin, voit joutua kokemaan Jumalan kieltävien ihmisten pilkkaa ja julmuutta. Voit jopa menettää monen ihmisen arvostuksen. Varmaa on, että joudut uhraamaan elämästäsi jotakin. Mutta tulet myös saamaan jotakin, joka on aitoa kultaa eikä pelkkää elämän rihkamaa. Saat kokonaan uuden elämän. Saat syntyä henkisesti uudelleen. Saat lahjaksi juuri sen, mitä kaikki maailman ihmiset sisäisesti etsivät. Elämän rauhan, ilon, tasapainon ja tyytyväisyyden, jota elämän myrskyt eivät heiluttele. Monet ihmiset eivät koskaan löydä tätä aarretta, vaikka etsivät sitä kiivaasti.

Ajattele mikä olisi pahinta mitä Sinulle voisi tapahtua, jos uskot Jeesukseen? Eikö se olisi se, että Raamattu ei lopultakaan olisi totta. Mitä tästä seuraisi?

Eikö kävisi niin, että kuoleman hetkellä elämäsi vain raukeaisi tyhjiin. Et tulisi edes tietämään, että et päässytkään taivaaseen. Mutta entä jos Raamattu onkin Jumalasta ja totta kuin se itse sanoo? Mitä Sinä olet silloin voittanut ja mitä monet ovat hävinneet, jotka eivät uskoneet? Huomaat silloin, että Sinulla on vasta todellinen elämä alullaan. Se ikuinen elämä Jumalasi luona, jota kauan odotit ja josta haaveilit.

Toistaiseksi Sinulla on aikaa pohtia valintojasi, mutta Raamatun ilmoittamat merkit viittaavat siihen, että maallisen ihmiskunnan aika alkaa olla vähissä. Jeesus on tulossa takaisin. Uusi aikakausi on alkamassa. Suurten mullistusten tuntua voi jo aistia ilmassa.

Vakuutamme sinulle omasta kokemuksestamme, että Raamatun ilmoittamat asiat ovat totta, kuten se, että Jumalan Pyhä Henki on yhä läsnä tässä maailmassa. Oikeasti sinun ei siis tarvitse pelata elämälläsi yllä kuvailtua arpapeliä. Raamattu ei ole katteeton mytologia. Todisteet puhuvat puolestaan. Raamattua on yritetty kumota vuosisatoja, mutta kukaan tai mikään ei ole pystynyt todistamaan sitä vääräksi. Monet vihaavat sitä, koska eivät halua Raamatun Jumalan arvomaailmaa kohdalleen. Monet haluavat päättää itse arvoistaan ja elää kuten parhaaksi näkevät. He haluavat kiivaasti kumota Raamatun ja sen takana olevan Jumalan kaikkivoipaisuuden, mutta eivät voi lopulta tehdä sitä kuin oman elämänsä kohdalla. He tekevät itse asiassa ainoastaan henkilökohtaisen valinnan olla uskomatta Jeesukseen. Raamattu itse asiassa vahvistaa monien ihmisten valitsevan juuri näin.

Lue nämä Jeesuksen sanat:

"Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."

"Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!".

"Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.".

"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!"
Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.

Ratkaisun tekeminen

Jos tunnet sisimmässäsi että jokin vetää sinua Jumalan puoleen, niin älä estele, sillä silloin Sinua kutsutaan. Raamattu vahvistaa, että Jumala itse "vetää jokaista kohti Jeesusta". Silloin on valinnan hetki.

Jos haluat ottaa Jumalan sovituksen vastaan, niin siihen ei tarvita ihmisen teknologiaa tai liturgioita, riittää että haluat todella uskoa Jeesuksen sovitukseen. Jeesus nimittäin tuntee sinut ja ajatuksesi aitouden. Voit siis lähestyä Jeesusta aivan omin sanoin. Hän myös vastaa sinulle tavalla tai toisella. Jos et löydä sanoja, niin lähesty Häntä vaikka rukouksen sanoin:

"Rakas Taivaan Isä, anna anteeksi minun syntini. Uskon, että poikasi Jeesus Kristus kuoli ristillä minun puolestani. Uskon, että Hän maksoi kaikki syntivelkani, lunasti minut verellään ja nousi kuolleista. Jeesus, pyydän Sinut elämäni Herraksi ja Pelastajakseni. Vahvista uskoani. Anna minulle uusi elämä. Ylistän ja kiitän Sinua Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä. Amen"

Voit uskoa seuraavat sanat todeksi kohdallasi: "Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen."

?
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: KUTSU

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.02.2026 15:24

Maailma on täynnä maailmankatsomuksia ja filosofioita, jotka tarjoavat ihmiselle helppoja ratkaisuja. Väitetään että jokainen voisi poimia tarjonnasta mieleisensä. Siksi monet niistä väittävät itseään totuudeksi, mutta jos niitä raaputtaa hieman pintaa syvemmältä, osoittautuvat ne kerta toisensa jälkeen ristiriitaisiksi, epäloogisiksi tai jättävät muutoin vastaamatta ihmiselämän syvimpiin kysymyksiin.

Kristinusko on kuitenkin toista maata, vaikka juuri sen monet ovat halunneet nähdä ristiriitaisena, epäloogisena tai selitysvoimaltaan puutteellisena. Mutta kun Raamattua raaputtaa pintaa syvemmältä, se osoittautuukin juuri päinvastaiseksi, kuin mitä ovat muut maailmanselitykset. Raamattu onkin selitysvoimaltaan ainutlaatuinen. Se on pätenyt sukupolvien ajan ja voit nähdä että se pätee yhä. Ympärillämme olevat ilmiöt ja asiat ovat nimittäin sopusoinnussa sen väittämien kanssa. Se, että muut ovat epätosia ei tarkoita sitä, että kaikki ovat epätosia! Joukossa voi siis olla yksi, joka onkin tosi. Tätä ei yleensä huomata!

Varmoja voimme olla siitä, että Jumalan olemassaolo ja Jeesuksen sovitustyö ei ole ihmisestä riippuva mielipidekysymys. Oikeasti on siis vain kaksi vaihtoehtoa. Evankeliumi joko on totta tai sitten se ei ole, mutta varmaa on, että se ei ole makuasia. Jumala on oikeasti ihmisen elämän suurin kysymys. Se on sinullekin elämän ja kuoleman kysymys. Et voi jatkaa elämäsi pituutta kuten tahdot, koska kuoleman lainalaisuus ei lopulta ole sittenkään ihmisen vallassa. Lääketiede ei kykene pitämään sinua loputtomasti hengissä. Joudut väistämättä kasvokkain ikuisuuskysymyksen kanssa. Monet uskovat siihen, että kuoleman jälkeen ei ole olemassa mitään ja että ihmiselle käy samoin kuin muulle luomakunnalle eli se kuihtuu pois osana luonnon kiertokulkua. Ihmiselämä itsessään on kuitenkin poikkeus.

Todellisuudessa jokainen ihminen on ainutlaatuinen suhteessa muuhun luomakuntaan. Sinäkään et olisi lukemassa tätä sivua internetissä, jos olisit pelkkä vaistojen varassa elävä eläin. Raamatun mukaan Sinä olet Jumalan kuvaksi luotu ajatteleva ihminen, Jumalan tahdosta syntynyt, vapaa ja valintoihin pystyvä tietoinen olento. Olet siis yliluonnollista alkuperää! Siksi sinutkin on sisäisesti laitettu etsimään Jumalaa ja perimmäistä totuutta. Ja siksi ihminen on myös kautta historiansa etsinyt Jumalaansa. Ja Jumala on myös ilmoittanut itsestään ihmisille tavalla, jolla on parhaaksi nähnyt. Hän on järjestänyt niin, että ne jotka etsivät Häntä, myös löytävät. Raamatun Jumalan ihmiselle tarjoamia vaihtoehtoja on siis tasan kaksi. Ihminen voi hyväksyä Jumalan sekä Hänen tarjoaman sovituksen eli tulla Jeesuksen luokse tai olla tulematta. Se, että ei ota kantaa, on sama kuin sanot Jumalalle "ei kiitos" kuten myös se, että valitset itsellesi jonkin toisen "vaihtoehtouskonnon".

Kun seuraa maailmanmenoa, niin pakostakin joutuu [i]kuin huokaamaan syvään; "Ei voi olla edes totta!" Maailma on täynnä tiedettä ja ihmisen päätelmää kaikesta, jopa Jumalasta ja maailmankaikkeudesta, ym..Sitten on lähes joka lähtöön löytyviä näkemyksiä, uskosta ja sen tärkeydestä, tai jopa tarpeettomudesta ihmiselle. Monia on todellakin jotka uskovat ettei kuoleman jälkeen ole enään mitään, vaan kaikki kuin kuolee ja haihtuu ilmaan, tyhjiöön..Ei uskota, että: kuolema on vain yksi askel toisenlaiseen elämään, elämään iankaikkisuudessa ja iankaikkisesti, koska sielu ei kuole, vaikka savimajamme lahoaakin lopulta maassa. Niin sielumme ei kuitenkaan kuole koskaan, vaan se vain siirtyy siihen paikkaan, miten oli elämässään valinnut; joko tuonelaan, tai paratiisiin. :think: Jokainen itse valitsee lopullisen, iankaikkisen olin paikkansa jo eläessään. Ja niitä pikkoja on vain 2; Taivas, tai Kadotus. Kumpaanko ihmisen sielu joutuu, tai pääsee, kun verenkierto lakkaa ja sielu erkanee ruumista? :roll:

Olen tavannut monia, jotka sanovat: ei minua jaksa kiiinnostaa uskon asiat, koska minulla on jo muutenkin niin paljon kaikenlaista ongelmaa ja vaikeaa ym.. Ja siten kuin ajatellaan, kuin vapautuvan, siis pääsevän eroon koko asiasta ja pääsevänsä siten myöskin kaikkein helpoimmin eroon koko ajatuksestakin, elikkäs: missä viettää ikuisuutensa? Mutta eipäs muuten niin vain helposti pääsekään siitä eroon, vaan se on saatanan kiero valhe, petos, että sillai mukamas pääsee ajattelemasta sitä, koska; jos ei kiinnosta, eikä välitä sielustaankaan, niin silloin ei kyllä kannata sanoa uskovansa Jumalaankaan; joka vie kerran taivaan kotiin, kun sinne menoon ja pääsemiseen tarvitaan ensin Jeesus Kristus ja vain Hänen kauttaan ja Hänen nimessään, ja veressään päästään taivaan kotiin. Se on Jumalamme suunnitelma, ei minun haluni olla ilkeä ja vastustaa jonkun taivaaseen pääsemistä. Se löytyy Raamatusta, ei minun päästäni.. :???:

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Ap. t. 10:
34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
36 Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra,
37 sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte;
38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.

40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

Laitoin nuo Raamatun kohdat, vaikka oisin toki voinut laittaa vielä monia muitakin, mutta se on tarpeetonta, koska jos yksi Raamatunpaikka tai 2 ei kerro Jumalan tahdosta ihmistä kohtaan ja Hänen suunnitelmaansa ihmiselle, niin ei sitä kerro vaikka kuinka monia Raamatun kohtia esille laittaisinkin. Täytyy haluta tutkia Raamattua ja etsiä sieltä totuutta ja mielellään rukouksen hengessä ollen, jotta se voisi alkaa kiinnostaa, sekä avautuakin.. :roll:

Ilman Jeesusta Kristusta elävä, vaikkakin omasta mielestään jo uskova mukamas ollen, niin ei silloin voi edes oppia kunnolla koskaan ymmärtämään Jumalan pyhää Sanaa, siis Raamattua. Koska sen avaa uskovan sydämelle vain: Jumalan Pyhä Henki, silloin kun ihminen on jo vastaanottanut pelastuksen ja uudestisyntynyt elävään uskoon, on uskonut Jeesukseen pelastajanaan. Niin.. toki uskovallekin Raamattu on usein sellainen, jota ei aina tahdo ymmärtää, niin miten onkaan siis vielä uskonnollisen ihmisen laita, jolla ei ole vielä Jumalan Henkeä avaamassa Sanaa sydämelle, niinpä! :???:

Oletko pysähtynyt miettimään kuolemaa? Kuinka moni kuolee, vaikka on vielä suht' koht' nuori ja on parhaassa hoidossa, uusimmat lääkkeet hoidossa mukana jne.. Kuolema on aina surullinen ja ikävä asia, eikös vain ja siksi sitä ei halua ajatella, tai siitä puhua. Mutta sitäkin kannattaa funtsia ja ennen kaikkea mihin se kuolema johtaa? :think: Onko niin ettei kuoleman jälkeen olekaan enää mitään, vai uskotko sielunvaellukseen, jossa muutut jokisikin muuksi ja palaat tänne maailmaan, jonain muuna oliona tai ihmisenä, puuna, tai kasvina tai..? Vai uskotko olevasi taivaskelpoinen pelkän vauvakasteesi ja kirkkoon kuulumisesi, tai hyvän ja hurskaan elämäntapasi myötä, tai sen perusteella, tyyliin, että; Jumalan on pakko päästää sinut kuoltuasi taivaaseen, em asioiden takia, tai....???

Mutta muista aina; Kaste, tai kirkkoon, tai seurakuntaan, uskovien yhteisöön kuuluminen, tai ei edes hyvä ja antelias elämän tyylisi, niin se ei sinua pelasta taivaan kotiin. Sinne on vain yksi tie ja se tie on; Jeesus Kristus, Jumalan aino syntyinen Poika ja hänen verensä puhdistava voima; syntiesi pesuun.

Room. 10:
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

Ratkaisun tekeminen

Jos tunnet sisimmässäsi että jokin kuin vetää sinua Jumalan puoleen, niin älä estele, sillä silloin Sinua kutsutaan pelastukseen, Jeesusta lähelle elämään. Raamattu vahvistaa, että Jumala itse "vetää jokaista kohti Jeesusta". Silloin on valinnan hetki. Oletko jo kokenut sen tunteen ja kun kaikki omat syntisi ja rikkomuksesikin alkaa vaivata ja ne harmittaa, sekä hävettää, että: "Miten minä olen tuollaistakin mennyt sanomaan, tekemään, tai noin elämään, tms?!" Silloin Herra Jumala on alkanut vetää sinua omakseen, sekä puhdistautumaan ja muuttumaan toisenlaiseksi, joka myöskin sen jälkeen kelpaa Hänelle, Hänen rakkaan Poikansa Jeesuksen Kristuksen Golgatan sovintotyön, sekä Jeesuksen veren kautta. :think: :thumbup:

Jos haluat ottaa Jumalan sovituksen vastaan, niin siihen ei tarvita ihmisen teknologiaa tai liturgioita, riittää että haluat todella muuttua ja pelastua, sekä uskoa Jeesuksen sovitukseen. Jeesus nimittäin tuntee sinut sekä sinun kaikki ajatuksesi ja niiden aitouden. Voit siis lähestyä Jeesusta aivan omin sanoin. Hän myös vastaa sinulle tavalla tai toisella. Jos et löydä sanoja, niin lähesty Häntä vaikka rukouksen sanoin:

"Rakas Taivaan Isä, anna anteeksi minun syntini. Uskon, että Poikasi Jeesus Kristus kuoli ristillä minunkin puolestani. Ja Uskon, että Hän maksoi kaikki minunkin syntivelkani, sekä lunasti minut verellään ja nousi kuolleista. Siksi Jeesus, pyydän Sinut elämäni Herraksi ja Pelastajakseni. Vahvista uskoani. Anna minulle uusi elämä. Ylistän ja kiitän Sinua Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä. Amen"

Onhan sydämesi asenne oikea Herran edessä, että olet valmis lähtemään kotiin, mikä hetki tahansa. Olit sitten nuori tai vanha, niin meidän jokaisen aika täällä maan päällä on Jumalan kädessä ja sen ylitse ei pääse; siksi on äärettömän tärkeää laittaa tilivälit Jumalan kanssa kuntoon juuri nyt, ei huomenna.. Onko edes huomista? :???: Mutta tänään on vielä pelastuksen päivä; Siksi rakas ystäväni; ota Jeesus vastaan sydämesi ovelta kolkuttamasta ja päästä Hänet jo sisällekin aterioitsemaan kanssasi, sillä Hän tahtoo muuttaa elämäsi sellaiseksi, jossa on turvallista ja hyvä elää, sekä olla joka päivä elämäsi loppuun asti Jeesuksen lähellä, Hänen omanaan.

Avaa jo Hänelle sydämesi ovi, sitä sinun ei koskaan tarvitse katua. Mutta sitä joudut kyllä katumaan ja suremaan, jos et huoli Jeesusta elämääsi ja torjut Hänet, ja kuolet, ja näet ettei taivas koittanutkaan sinulle, vaan kadotus. Mieti rauhassa ja tee ratkaisusi, älä viivyttele enään..Aika on lyhyt, vaikka sitä ois satakin vuotta elettävänä, mutta ikuisuus on loppumaton; missä sinä vietät sen ajan? :roll:

Tämä kaunis laulu vielä lopuksi: Vetelin tytöt - 08 Ristiltä kerran
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!