Kutsu uuteen elämään

Kutsu uuteen elämään

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.02.2026 11:07

Ihmiselämässä tapahtuu suuri muutos, kun hän tulee uskoon ja avaa sydämensä Jeesukselle. Tapahtuu kuten luonnossa, kun talvi väistyy ja saapuu kevät ja kesä. "Rakkaani lausui minulle: 'Iloitse, armaani, sinä kaunokaiseni, ja tule. Sillä katso, talvi on väistynyt. Kukkaset ovat puhjenneet maahan, laulun aika on tullut:'" (KV 2:10-12)

Elämme muutoksen aikaa luonnossa. Talvi on väistymässä, kesä tulossa. Valkeus on voittanut pimeyden. Jeesus sanoi: " Minä olen elämän valkeus. Joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella."

Jeesuksen seurassa on lämpöä ja valoa, on myös iloa. Evankeliumin muuttava, suuri voima, kun se pääsee valloittamaan sydämemme, saa aikaan suuri asioita. Muutos on niin raju ja todellinen, että se herättää hämmästystä ulkopuolisissa. Kun muuttunut ihminen laulaa Jeesuksesta, sydämestä kuuluu Pyhän Hengen ääni. Hän todistaa Jeesuksesta. Eihän hän koskaan ennen ole tehnyt näin! Sydämessä on Jumalan antama ilo. Elämässä on alkanut juhla.

Kun Jeesus osoittaa rakkautensa, se on taivasta maan päällä. Se on eläväksi tekevää voimaa. Se kuljettaa meitä maan kukkuloiden yli ja täyttää sydämen riemulla. " Minä teen tien korpeen, virrat erämaahan." (Jes. 43:19) "Katso, tämä on meidän Jumalamme, jota me odotimme, iloitkaamme ja riemuitkaamme pelastuksesta." (Jes. 25:9)

Pelastus kuuluu kaikille ihmislapsille. "Etsikäämme Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan, huutakaamme häntä avuksi, kun hän läsnä on." (Jes. 55:6) Kaikilla ihmisillä on kuolematon sielu, ja se ikävöi Jumalan yhteyteen.

Siunattua kesän odotusta
Tauno Särkioja

Pekka Salminen - Uskon vaikken näe
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Kutsu uuteen elämään

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.02.2026 10:12

Tauno Särkioja kirjoitti:Pelastus kuuluu kaikille ihmislapsille. "Etsikäämme Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan, huutakaamme häntä avuksi, kun hän läsnä on." (Jes. 55:6) Kaikilla ihmisillä on kuolematon sielu, ja se ikävöi Jumalan yhteyteen.

Mä kauan olen korpiteitä maailman ...SABAIM ( Juhani Laukkonen & Kari Tynjälä )

Aloitan jutusteluni tällä veljien puhuttelevalla laululla. :thumbup:

Niinpä, kuinka tänäänkin koin oikein sydämeni tuskaa läheisistäni ja ystävistäni, naapureistamme, ym.. Jotka eivät ole vielä pelastuneita, eivätkä siis ole vielä astuneet uuteen elämään, jossa apunaan sekä turvanaan on kaikilla Häneen [Jeesukseen] uskovilla; on Jeesus Kristus, jokaisen syntinsä tunnustavan ja hylkäävän Vapahtaja. Pelastajamme! :thumbup:

Kun katselee ja kuuntelee maailman menoa, niin onhan jo kumma, jos ei huomioi kuinka olemme menossa yhä vain vaikeampaan aikaan menoa monellakin eri tavalla. Mutta ehkä meitä ihmisiä, niin uskovia, kuin uskomattomiakin eniten juuri koskettaa; talouden heikentyminen tai rahan puute, tai ainakin niukkuuteen menevä elämäntyyli. Kun on jo totuttu, että on millä mällätä, tms.. :eh:

Olen seurannut lasteni elämässä sekä läheistenikin elämässä sitä, miten Herra kyllä kutsuu heitä pelastukseen ja omakseen, mutta... Usko ei kiinnosta vaan se on vastenmielistä, kun usein juuri ajatellaan: sen vievän kaiken ilon elämästä. Niin, totta puhuen, kyllähän meitä uskovia koetellaankin, mutta siinä on sellainen mahtava pointti, josta harvoin puhutaan, tai ettei sitä edes tiedosteta ja sehän on se; miten aina voi mennä sinne verisen ristin juurelle ja rukoukseen, pyytämään apua, voimaa, johdatusta, varjelusta ym..Siellä on vastaanotto 24/7 Siis joka sekuntti on vastaanotto, sekä puhelinlinja auki taivaaseen ja siellä aivan varmasti kuunnellaan ja soittaja siihen puh nroon saa avun, ja saa myöskin sen Jumalan ihmeelliseen, yli ymmärryksemmekin käyvän rauhan sydämeensä,.. jos onkin ollut levoton, peloissaan, huolissaan, sairaana, tms.. Puhelinnumero Isän vastaanotollehan on; Ps. 50:15

Jer.33:2-3,6,8 haluan laittaa vielä nämänkin Raamatunkohdat, koska niissä on totuus. Lukaseppa! :wink:

Tänäkin päivänä Herra Jeesus kutsuu, juuri sinua pelastukseen sekä omakseenkin, Sinua; joka et vielä ole Häntä vastaanottanut sydämeesi asumaan. Hän haluaa pelastaa sinun sielusi kadotuksen kauhuista ja se ei kuule ole mitään pelottelua, vaan ihan totisinta totta, johon (kadotukseen) en minäkään halua yhdenkään ihmisen koskaan joutuvan. Vaan, että jokainen ymmärtäisi miten välttämätöntä on tulla Jeesukseen uskovaksi, Hänen omakseenkin, jotta voi päästä myöskin kerran sinne taivaan ihanuuteen ja kirkkauteen, sekä välttyy pimeyden paikalta, jossa on: ikuinen itku ja tuska, valitus..Vain yksin Jeesuksessa Kristuksessa on Elämä, isolla Eellä. :thumbup:

Siksi ystäväni; Huuda avuksesi Herraa Jeesusta ja näe, sekä tunnusta Hänelle syntisyytesi, sillä kukaan ei omilla teoillaan voi itseään pelastaa, vaikka olisi miten hyvä ihminen tai toisista miten hyvin huolehtivakin tahansa. Mutta silti, joka ainoa ihminen tekee syntiä, jos ei muuten niin ainakin ajatuksissaan. Ja ei kuule ole olemassa minkäänlaista ns. pientä syntiä, joka ei ole pahaksi, tai isoa, joka vain vaatii parannuksenteon, Ei niin! Vaan kaikki, mikä on vastoin Jumalan tahtoa, sekä Hänen pyhää Sanaansa, niin se on syntiä ja siitä on tehtävä reilu parannus. Jopa ns. valkoiset valheetkin ovat syntiä, eikä niitä saa hyväksyä keneltäkään..Se, Joka haluaa levollisen ja puhtaan omantunnon itselleen, sekä suostuu nöyrtymään ristin juurella ja tunnustamaan: ettei ole mitään ilman Herraa Jeesusta ja Hänen anteeksi antavaa tahtoansa, voimaansa ja apuaan, jne..Niin hän saa aivan varmasti kaikki syntinsä anteeksi, sekä: rauhan sydämeensäkin, sekä sen ihanan ja kiitollisen mielen, joka tahtoo kiittää kaikesta Herraa Jeesustaan!! Vain Jeesuksessa Kristuksessa On Elämä ja anteeksianto, rauha Jumalan edessä, sekä Hänen kanssaan! Tahdothan saada sen ihmeellisen rauhansa lahjan, joka kestää myrskyissäkin. ?! :wink:

1. Tess. 5:23-24
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.

Laitampa pari hyvää kipaletta vielä tähän lopuksi, puhukoon ne sanoja Herran Jeesuksen sydämeltä ja tahdostaan.

Kaikki tai ei mitään! Pekka Simojoki

Floridan Kotikirkon Kuoro ja Orkesteri: Olen Uusi Luomus Kristuksessa
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!