Olenko pelastunut? Kuinka voin olla varma siitä?

Olenko pelastunut? Kuinka voin olla varma siitä?

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.05.2023 07:53

Tom Harris

Tämän kysymyksen on varmasti moni kysynyt itseltään - kuinka voin olla varma siitä, että olen pelastunut?

Kun Jeesukselta kysyttiin, onko monta, jotka pelastuvat, hän ei vastannut itse kysymykseen, vaan sanoi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta!" (Luuk. 13,24). Tästä ymmärrämme, että niiden, jotka pelastuvat, täytyy mennä ahtaasta ovesta. Mutta mikä sitten on ahdas ovi? Siitä voimme lukea seuraavasta luvusta, jakeista 26-33. Yksinkertaisesti sanottuna se tarkoittaa sitä, että luovun kaikesta tässä maailmassa ja vihaan omaa elämääni. (Lue Myös Johanneksen evankeliumi 12,25).

Väärät profeetat ja avara portti

Jeesus puhuu ahtaasta portista myös Matteus 7, 13-14:ssa. Siellä hän puhuu kahdesta portista ja kahdesta tiestä. Ahdas portti ja kapea tie johtavat elämään kun taas avara portti ja lavea tie vievät kadotukseen. Monet luulevat, että lavea tie on maailma ja ne jotka kulkevat sitä, eivät ole uskovia, mutta Jeesuksen puheessa tulee esille, että hän puhuu ihmisille, jotka etsivät taivasten valtakuntaa: "Menkää ahtaasta portista sisälle." Hän sanoo. Ja 15. jakeessa Hän varoittaa vääristä profeetoista. Väärät profeetat julistavat ihmisille, että heidän tulee mennä sisälle laveasta portista, jolloin ei ole tarpeellista luopua kaikesta pelastuakseen. He saavat sinut uskomaan, että voit palvella Jumalaa ja mammonaa, mutta Jeesus tekee selväksi, ettei se ole mahdollista (Mat. 6,24) ja että se johtaa kadotukseen.

Minun tulee ottaa Jeesuksen varoitus vääristä profeetoista vakavasti sydämelleni, koska totuus on, että aina on ollut monia vääriä profeettoja ja vain harvoja oikeita. Kun Josafat kysyi Herralta, tuliko heidän lähteä sotaan vai ei, oli silloin 400 väärää profeettaa ja vain yksi oikea. (2. Aikakirja 18). Paavali todisti; "Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa;" (2. Kor. 2,17). Nämä väärät profeetat toimivat omaansa etsien. Sen takia he tekevät portista ja tiestä lavean, jotta he voisivat saada mahdollisimman monta joukkoihinsa.

Käy sisään ahtaasta portista ja pelastu

Minun täytyy taistella käydäkseni sisään ahtaasta portista, koska luonnostani haluan mielellään säästää elämäni tässä maailmassa ja samanaikaisesti olla kristitty. Minun täytyy taistella pitääkseni Jeesuksen käskyt, koska ne johtavat minut totuuden tunnustukseen siitä, miten korruptoitunut elämäni on, niin, että alan vihata sitä.

Kun olen käynyt sisälle ahtaasta portista, on vain yksi asia, jota haluan ja se on Jumalan tahdon tekeminen ja hänen miellyttäminen. Vihaan omaa elämääni ja olen vapaa tästä maailmasta. Sillä ei ole mitään tarjottavaa minulle. Silloin voin mennä eteenpäin tällä kaidalla tiellä ja sanoa niin kuin Paavali: "Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa." (Filip. 3,13-14). Tällaisella mielellä voin olla varma, että olen pelastunut.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Olenko pelastunut? Kuinka voin olla varma siitä?

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.07.2023 09:16

Tom Harris kirjoitti:Väärät profeetat ja avara portti

Jeesus puhuu ahtaasta portista myös Matteus 7, 13-14:ssa. Siellä hän puhuu kahdesta portista ja kahdesta tiestä. Ahdas portti ja kapea tie johtavat elämään kun taas avara portti ja lavea tie vievät kadotukseen. Monet luulevat, että lavea tie on maailma ja ne jotka kulkevat sitä, eivät ole uskovia, mutta Jeesuksen puheessa tulee esille, että hän puhuu ihmisille, jotka etsivät taivasten valtakuntaa: "Menkää ahtaasta portista sisälle." Hän sanoo. Ja 15. jakeessa Hän varoittaa vääristä profeetoista. Väärät profeetat julistavat ihmisille, että heidän tulee mennä sisälle laveasta portista, jolloin ei ole tarpeellista luopua kaikesta pelastuakseen. He saavat sinut uskomaan, että voit palvella Jumalaa ja mammonaa, mutta Jeesus tekee selväksi, ettei se ole mahdollista (Mat. 6,24) ja että se johtaa kadotukseen.

Minun tulee ottaa Jeesuksen varoitus vääristä profeetoista vakavasti sydämelleni, koska totuus on, että aina on ollut monia vääriä profeettoja ja vain harvoja oikeita. Kun Josafat kysyi Herralta, tuliko heidän lähteä sotaan vai ei, oli silloin 400 väärää profeettaa ja vain yksi oikea. (2. Aikakirja 18). Paavali todisti; "Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa;" (2. Kor. 2,17). Nämä väärät profeetat toimivat omaansa etsien. Sen takia he tekevät portista ja tiestä lavean, jotta he voisivat saada mahdollisimman monta joukkoihinsa.

Niinpä, kuinka usein me itse kukin mielläme ahtaanportin ja lavean tien eri tavoin kuin tuossa kirjoittaja on sen ilmaissut, vai mitäpä sanot ystäväiseni? :think:

Jeesus sanoo, että taivaantielle tullaan vain ahtaanportin kautta ja sehän se usein onkin niin monille tosi vaikeaa hyväksyä, suostua: nöyrtymään, kuolemaan omalle lihalleen, eli tahto maailmalleen ja maailmalle ja siksi niin monet jäävätkin siihen portin eteen, mutta eivät koskaan mene siitä ahtaasta portista sisälle asti ja pääse Elämäntielle kulkemaan käsi Jeesuksen kädestä kiinni pitäen, ollen.. :roll:

Ja nyt näyttääkin siltä, että yhä harvempi enää julistaa muutoksen tarvetta, luopumista siitä tutusta ja niin turvallisen tuntuisestakin elämästä: ottaen vastaan sydämeensä Jeesuksen Kristuksen ja siitä lähteä eteenpäin Hänen kanssaan [Jeesuksen, Vapahtajansa], seurassaan kulkien ja eläen, Raamatun Sanaa totellen ja seuraten, kunnioittaen. Rukoillen ja etsien tervettä, raitista uskovien yhteyttäkin, jossa voi ja saa kasvaa, olla oma itsensä heikouksineen sekä puutteineen, kuin myöskin vahvuuksineenkin. :thumbup:

Kuinka useat mieltävät laveantien kulkijat, uskosta osattomiksi, eikös vain näin olekin? Mutta se toki voi ja varnasti tarkoittaa sitäkin, mutta se voi yhtä hyvin tarkoittaa myöskin meitä jo uskoon tulleita, jotka eivät tahdo alistua Raamatun Sanan auktoriteetin alle tottelemaan, vaan haluavat elää nin kuin itse tahtovat, kaukana siitä oikeasta totuudesta ja Jumalan tahdosta, koska tämä aika sekä maailma tuo esiin kuin kaikki ois hyväksyttyä ja sallittua, hyvää, tms..

Sinun Täytyy olla uudestisyntynyt ja haluta elää vain Herrallesi, sekä etsiä Hänen tahtoaan, kasvojaan ja pysyä niin ettei maailma saastuta. Koska uskoisin näin, että: aivan liian monet luopuvat uskosta, seuraamasta Herraa Jeesustakin ja ottavat kaiken sen vastaan mitä nuo väärät opettajat tuovat, opettavat ja mitä maailma tuo esiin, tarjolle..sekä se, mistä liha tykkää, mutta joka kuitenkin lopulta johtaa uskon haaksirikkoon ja jos ei tee parannusta ja suostu palaamaan verisen ristin juurelle; pyytämään harhaan menemistään Jeesukselta anteeksi,(koska kaikki saavat anteeksi kyllä, jos vain sitä sydämestään pyytävät Herralta) Niin se tie, kuvitelluin ilon ja onnen hetkineen ehkä jopa väärän hengen tuomineen valheineen, tunteineen vievät vääjämättä kohti sitä paikkaa, jonne ei Jeesus, enkä minäkään kenenkään tahtoisi koskaan joutuvan, eli kadotusta. :???:

Tom Harris kirjoitti:Käy sisään ahtaasta portista ja pelastu

Minun täytyy taistella käydäkseni sisään ahtaasta portista, koska luonnostani haluan mielellään säästää elämäni tässä maailmassa ja samanaikaisesti olla kristitty. Minun täytyy taistella pitääkseni Jeesuksen käskyt, koska ne johtavat minut totuuden tunnustukseen siitä, miten korruptoitunut elämäni on, niin, että alan vihata sitä.

Kun olen käynyt sisälle ahtaasta portista, on vain yksi asia, jota haluan ja se on Jumalan tahdon tekeminen ja hänen miellyttäminen. Vihaan omaa elämääni ja olen vapaa tästä maailmasta. Sillä ei ole mitään tarjottavaa minulle. Silloin voin mennä eteenpäin tällä kaidalla tiellä ja sanoa niin kuin Paavali: "Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa." (Filip. 3,13-14). Tällaisella mielellä voin olla varma, että olen pelastunut.

Tämä laulu vielä lopuksi. J.A.M - Tule sellaisenaan
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!