Ihmeellinen on meidän Jumalamme ja niin armahtava,rakastava!

Ihmeellinen on meidän Jumalamme ja niin armahtava,rakastava!

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.08.2019 10:38

Meidän täytyy tuntea hänet oikein ja niin meissä heti syntyy sekä Jumalan pelko että usko. Meidän kevytmielisyyteemme ja synnin uneliaisuuteemme on syynä ainoastaan se, ettemme tiedä, usko tai ajattele, minkälainen Jumala oikeastaan on. Jos oikein uskoisimme, kuinka suuri ja mahtava Jumala on, ja mikä pyhä kiivaus hänellä on kaikkea syntiä vastaan, kuinka totinen hän on uhkauksissaan, kuinka lähellä meitä hän on ja näkee kaiken, sekä kuinka armollinen ja uskollinen hän on, niin totisesti me sekä pelkäisimme häntä että luottaisimme häneen.

Otin tuon lainauksen Roseniuksen tämän päivän sanasta, koska se on niin ja amen! :thumbup:

Jer. 23:29 Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?

Otinpa vielä tuonkin Raamatunpaikan, koska sekin on niin ja amen! :thumbup:

Haluan puhua tänä uutena armon päivänä ja kuukautenakin Jumalan suuruudesta ja ihmeellisyydestä, voimastaaan, joka muuttaa ihmissydämiä ja mieliä tahtonsa mukaan, Jos; me vain alistumme eteensä, ristinsä juurelle sekä puhuteltavakseenkin ja suostumme Hänen muutettavikseen. Minä ainakin tunnustan rehellisesti, että meni pitkä aika ennenkuin suostuin siihen, mikä on Isämme tahto, sekä Sanansa Totuuskin meitä omiaan kohtaan. Halusin elää ja toimia, niin kuin minusta tuntui hyvältä, oikealta, elin kuin perhonen vain tunteideni varassa, jotka aiheuttivat minulle todella paljon tuskaa, murhetta, itkua, jne.. Mutta ajattelin, liekö sielunvihollisellakin ollut sormensa pelissä, kun Luulin sen kuuluvankin tähän elämään ja että mua vain koetellaan taivaasta...?!

Mutta, niin kuin Aina, Isä Jumalamme ei kuitenkaan loputtomiin katsele meidän omien lastensa törppöilyä ja tottelemattomuuttakaan; tahtoaan, sekä Sanansakaan kohtaan. Minuakin kyllä PH varoitti ja koitti ohjata, mutta nyt sen tajuan, että olin sokea ja kuuro Hänen varoituksilleen. :oops:

Oma lihantahto oli voimakkaapi ja uskon, että sielunvihollinen käytti minua eksyttääkseen kauemmaksi Herrastani Raamatun lauseita ym hengellistä. Koska se tuntui niin oikealta ja hengelliseltäkin, kunnes tuli päivä päivien joukossa, jolloin tuli se raja, ns piste: Isän kärsivällisyydelle mua omaansa kohtaan ja uppiniskaisuudelleni Häntä, ja Sanaansakin kohtaan. Onneksi tuli, vaikka se kirpaskin oikein kunnolla kun sen tajusin ja heräsin jostain horroksestani tajuaan, miten kauaksi olin jo mennyt Herrastanikin..

Isä, kun ei tahdo kenenkään hukkuvan, ei meidän omiensakaan ajautuvan väärään suuntaan, lavelle tielle takasin, tms..Ei! Vaan Hän seuraa meitä koko ajan ja sallii meille toki asioita, joista minä ainakin olen oppinut tuntemaan ja ymmärtäänkin Jumalaani paljon enemmän nyt, kuin koskaan aikaisemmin olen tuntenut Isän ajatuksia ja mieltä, sitä suurta kärsivällisyyttäänkin ja rakkauttaan meitä omiaan kohtaan. Hän on todellakin kuin rakastava äiti on lapsiaan kohtaan, siinä on tosi paljon samaa.. :thumbup:

Ja kun sitten luin yhtenä yösydännä Raamattuani, niin kun avasin sen satunaisesti vain jostainpäin, niin Hei, siellähän olikin se paikka, jonka Jumala halusikin minun lukevan ja tajuavan viimeinkin sen; mikä on HÄNEN tahtonsa ja miksi Hän on kärsinyt mun itsepäisyyteni ja lihallisuutenkin, ym takia Valtavasti. Voi apuuvaa; Herra armahda mua kurjaa syntistä! Se kolahti oikein moukarin tavoin tajuntaani ja sydämelleni ja sen, miten olin ajatellut ja elänyt, toiminutkin täysin Raamatun Sanan vastaisesti jo pitkään.. Olinhan mä sen Raamatun paikan lukenut monet monituiset kerrat melkein 30v uskossa olo vuosieni aikana ja opettanutkin siitä ainakin kerran seurakunnassakin, mutta.. Minä itse olin sen hylännyt, kuin muka unohtanut ja kielsin sen totuuden meitä uskovia ajatellen ja niin rämminkin kuin suossa omien tunteideni ja toiveidenikin kanssa.. Herra salli sen tapahtua, mutta ei loputtomiin, ei yli sen rajan, minkä Hän oli minullekin asettanut, kunnes Hän tulee sen lopettamaan.. Ja lopetti, kiitos siitä Herralleni! :D

Jumalan pelko on asia jota me ei ehkä sittenkään oikein vieläkään tajuta, miten tärkeä ja arvokaskin se on sekä meitä omiaan suojelevakin. Mutta minä olen nyt saanut kuin tutustua, oppia tuntemaan Jumalan, joka pystyy ihan mihin vain ja millään sillä, mitä Hän tekee ei ole ns rajoja, vaan Hän kykenee muuttamaan asioita, ajatuksia, tilanteitakin ja Hänellä on Kaikki valta meidän jokaisen savimajan muuttamiseenkin. On hyvä oppia ymmärtämään mikä on Jumalan pelko, ja minkälaista pelkoa se on. Se on Jumalamme kunnioittamista ja tottelemista! :thumbup:

Room. 3:
9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."

19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.

21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Herra haluaa puhua meille!