Miksi tuomiota ja pelastusta tulee kuuluttaa

Miksi tuomiota ja pelastusta tulee kuuluttaa

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.01.2017 15:34

Aina siitä ajasta lähtien, kun Jumala heitti Paholaisen ja hänen enkelinsä niiden ylpeyden tähden pois taivaasta, on sillä ollut vastasuunnitelma. Paholainen toivoo tuskaisesti, mutta turhaan voivansa kostaa Jumalalle aina siihen saakka, kunnes tulee se suuri päivä, jolloin se tulijärveen lopullisesti heitetään. Se tapahtuu lopulla sitä ajanjaksoa, jossa Herramme on hallinnut tuhat vuotta. Mutta ennen lopullista tuomiotaan vihollinen pyrkii vimmatusti kostamaan häviönsä.

Ihmiskunnan lankeemus Aadamista ja Eevasta lähtien oli hänen ensimmäinen siirtonsa. Mutta kiitämme Jumalaa siitä, että Paholainen on voitettu vihollinen. Tästä huolimatta se pyrkii kiroamaan niin monta sielua kadotuksen helvettiin kuin mahdollista. Ja tästä syystä meidän Herramme Jeesus Kristus tuli pelastamaan sieluja kärsimällä mitä kauheimman kuoleman Golgatan ristillä.

Jeesuksen ristin työn takia Paholainen on kärsinyt tappion ja armon ovi on avattu syntiin langenneelle ihmiskunnalle.

Paholainen tietää kuitenkin hyvin, että ihmisellä on vapaa tahto. Ja tätä ihmisen ominaisuutta hän pyrkii käytttämään, jotta saisi johdettua heidät kadotukseen.

Sen jälkeen, kun Herramme oli ylösnoussut kuolleista, Hän käski opetuslapsiaan menemään kaikkialle maailmaan ja julistamaan pelastuksen sanomaa jokaiselle luodulle. Sen vuoksi lähetyskäsky on itse asiassa toimintaa, jolla katkaistaan Paholaisen yritykset johdattaa kadotetut sielut tuomioon. On siis selvää, että Jumala pelastaa meidät armostansa ja niin Hänen ja minun viholliseni joutuu luopumaan menestyksestään. Koska paha on menettänyt valtansa, se edelleen myös vaivaa ihmistä [jotta saisi ihmisen luopumaan voittoisasta armosta].

Jumalalle ei merkitse mitään se, kuinka suuret ihmisen menneet synnit ovatkaan. Hän antaa sinulle ylenpalttisesti anteeksi oman laupeutensa tähden. Jos sinun on vaikea uskoa sitä, ajattele sitä, että Jumala tuomitsee Paholaisen. Niin voit toivorikkaasti sanoa:" Nyt ymmärrän, miksi Jumala on huolestunut minun sielustani. Hän tahtoo pelastaa minut vihollisensa kynsistä riippumatta minun menneestä kapinastani Häntä kohtaan.

Niinpä minä käännyn Hänen puoleensa, sillä kaipaan parannusta, Häneen uskoen."

- Rakas lukijani, käytä tämä sanoma hyväksesi nyt, kun Jeesus kutsuu sinua. Hän etsii kadonneita lampaitaan ja kutsuu sinua laumaansa.

Jeesus sanoo: Minun on tehtävä lähettäjäni antamia töitä, niin kauan kuin on päivä, sillä tulee yö, jolloin kukaan ei voi tötä tehdä.(Joh. 9:4) Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti minä tulen pian." Amen, tule Herra Jeesus. (Ilm. 22:20)

Kirj. Tuntematon
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Miksi tuomiota ja pelastusta tulee kuuluttaa

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.11.2017 22:52

Aina siitä ajasta lähtien, kun Jumala heitti Paholaisen ja hänen enkelinsä niiden ylpeyden tähden pois taivaasta, on sillä ollut vastasuunnitelma. Paholainen toivoo tuskaisesti, mutta turhaan voivansa kostaa Jumalalle aina siihen saakka, kunnes tulee se suuri päivä, jolloin se tulijärveen lopullisesti heitetään. Se tapahtuu lopulla sitä ajanjaksoa, jossa Herramme on hallinnut tuhat vuotta. Mutta ennen lopullista tuomiotaan vihollinen pyrkii vimmatusti kostamaan häviönsä.

Ihmiskunnan lankeemus Aadamista ja Eevasta lähtien oli hänen ensimmäinen siirtonsa. Mutta kiitämme Jumalaa siitä, että Paholainen on voitettu vihollinen. Tästä huolimatta se pyrkii kiroamaan niin monta sielua kadotuksen helvettiin kuin mahdollista. Ja tästä syystä meidän Herramme Jeesus Kristus tuli pelastamaan sieluja kärsimällä mitä kauheimman kuoleman Golgatan ristillä.

Jeesuksen ristin työn takia Paholainen on kärsinyt tappion ja armon ovi on avattu syntiin langenneelle ihmiskunnalle.

Olen nyt kuin laitettu miettimään tätä aikaamme ja miten kielteinen se on Jumalaa ja uskoa/uskoviakin kohtaan. Sekä, miten nuo vielä uskosta osattomat vihollisen satojen tuhansien juonien mestarin mukana kulkevat; kieltäen Vapahtajansa Jeesuksen Kristuksen ja Hänen apunsa hyläten, nollatenkin..Niin miksihän he onkin niin negatiivisia uskoa ja Jeesustakin kohtaan, tiedätkö? Noh, koska he ovat uskoneet vihollisen valheen, ettei tartte muuttua, ei uudestisyntyä, tulla uskoon ja lähteä seuraamaan Jeesusta, jne..Koska: Visukinttu on saanut heidät mieltymään tähän maailmaan ja maailmanmenoon, vapauteensa elää niin kuin he itse tahtovat ja siksi he eivät koe tarvitsevansa Pelastajaa, muuttumista, tms..

Mitä lähemmäksi Jeesuksen takaisin tulo on tullut, ja tulee, niin sitä suuremmalla voimalla ja kiireellä vihollinen toimii, oikein puuskuu vihaa uskovia ja uskoa kohtaan ja kuin jakaa sitä väärää tietoa omilleen, niin etteivät he vain tahtoisikaan ja kokisi tarvitsevansa Jeesuksen veren pesua sydämiinsä ja näin myöskin pääsisi kerran siten taivaan kotiinkin..Se, haluaa mahdollisimman paljon porukkaa mukaansa tulijärveen ja ei se ihan varmana vieläkään kuin usko, että se ois jo/vielä hävinnyt taistelua Jeesusta ja Hänen omiaan vastaan..

Olen nyt kuin joutunut kokemaan, näkemään, kuulemaan sen, miten syvälle/alas visukinttu voikin viedä ihmisen, jolla on tieto uskonasioista, mutta joka maailmanmenon ja ystäviensäkin "hyvällä" avustuksella on rakastunut syntiseen tapaansa elää elämäänsä ilman huolen häivää, tai välittämättä Kaikkivaltiaan suuruudesta, tms... Ja sitten kun sellaiselle kertoo miten Jeesus elää ja tahtoo koskettaa, pelastaakin, niin; Voi mitä Herrastamme pilkkaa saa kuulla ja joutuu kuin katsomaan silmästä silmään sitä totuutta, että: Lapsenusko on muuttunut aikuisen miehen vihaan ja pilkkaan, häiväistykseen Pelastajaansa kohtaan. Mikä voisikaan surettaa uskovan äidin sydäntä enempää? Ei oikein mikään. :shifty:

Jumala tahtoo viimeiseen asti pelastaa ihmisen sielun kadotukselta. Ja me voimme Herran omina ja uudestisyntyneinä olla se kuin kanava, totuudentorvi, jolla viemme kaikesta huolimatta rohkeasti ilosanomaa eteenpäin, kuin myöskin paljastaen totuuden siitä, mitä seuraa, jos ei Jumalan rakkauden syli kelpaa, vaan yhä vain päättääkin jatkaa syntisellä tiellään; pilkaten ja häväisten Isän omia, uskonsuunnista riippumatta..Kun kaikki uskoa tunnustavat ja Jeesuksesta puhuvat joutuvat kaveripiirin ja muidenkin läheistensä pilkattavaksi..Ei ole Jumalan pelkoa heillä sydämissään. Ja jos onkin, niin ei välitetä, eikä uskota Jumalaa olevan edes olemassakaan, siis: Elävä ja.., tai sen viimeisen sanan sanoja elämässään ja asioissaan, tms..Ollaan uhmakkaita ja pelottomia suun soittajia ja mitä useammalle kertoo p juttujaan, niin saa tukea vääriin ajatuksiinsa, sekä elämän tyylilleenkin.. Ollaanhan mukamas vapaita ja oman onnensa seppiä olevinaan..Todellisuudessa he ovat saatanan sokaisemia ja typeryksiä, jotka eivät välitä elämästään ja ikuisuudestaankaan tipan vertaa..

Mutta Yhä vain Jumala osoittaa, että Hän voi sekunnissa muuttaa kaiken ja viedä jopa taloudellisen turvankin ja terveyden, tai ihan mitä vain. Sitten kirotaan Jumala ja Hänen omansakin. Syytetäänkin Jumalaa kaikesta, eikä edellenkään nähdä itsessään mitään vikaa, syytä, halua muutokseen, parannukseen; HM?!

Mitä siis voimme Herran omina enää tehdä? Voimmeko siis enää tehdä asialle mitään? Voimme! Me voimme Rukoilla; pyytäen: heille heidän syntejänsä anteeksi Jeesuksen kalliissa sovintoveressään ja pyytää heille anteeksi antoaan, koska he eivät itse useinkaan tajua elävänsä sopimattomasti, väärin, tms..(silmävoidetta/ synnintuntoa tarvitaan siis). Me voimme alkaa kiittään Jeesusta verestään ja kärsimyksistäänkin noidenkin ihmisten sielun elämän puolesta, jotta hekin voisivat tulla tuntemaan henk koht Vapahtajansa, sekä tulla synnintuntoon, katumukseen ja muuttua lopulta itsekin uudeksi luomukseksi Kristuksessa Jeesuksessa! Herra Voi! Amen! Me emme voi, emme osaa/voi muuttaa heitä, vaikka olisimme miten palavia uskovia, tai lähellä Herraakin eläviä. Mutta Jeesus Kristus voi, koska Hän tietää miten kutakin ihmistä tulee kohdata, jne..Hänellä on ihan omat keinonsa ja aikataulunsakin. Kiitellään siis siitä Herraamme!! :thumbup:

Ei anneta periksi, eikä ajatella kenestäkään, että se on jo niin toivoton tapaus; ettei se muutu, pelastu, sulje tuota sammakoita suustaan päästävää tyyliään ja halveksuntaansa, raskasta elämän tapaansa, tms.. Vaan kiitellään Herraa, joka osaa ja tietääkin miten pysäyttää heidän kulkunsa kohti kadotuksen kauhistuksia. Ja Hän kyllä osaa ja saa toimia ja toimiikin tahtonsa mukaan ja eri tavoin kuin me inhimillisesti edes osaisimmekaan puhua tai toimia, taii... Mutta me voimme rukoillen kiittää; voitoistaan paholaiselta ja verensä voitto voimasta! Tehkäämme se, eikä luovuteta, eihän?! :wink:

Vaikka usein masentaakin ja oikein kuin suututtaakin Herrammekin puolesta, niin sitten taas saa kuin nähdä, kuulla miten Herra Jeesus tahtoo koskettaa tavallaan ja ajallaan. Hän tahtoo antaa suurimmatkin synnit anteeksi, niin meille kuin heillekin ja Hän armahtaa! Tapahtukoon sinun tahtosi Herra Jumala, eikä minun, tai meidän tahtomme; Vaan vain ja yksin Sinun hyvä tahtosi! Amen! :clap: :D

5 - Ilkka Ponto - Uskoani tahdon julistaa
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Herra haluaa puhua meille!