ONKO USKOSI VARASTETTU?

ONKO USKOSI VARASTETTU?

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.07.2025 11:13

Esa Kuusinen

"Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys."(Joh. 10:10)

Elämme itsetuhoista aikaa siksi, että kansat ovat hylänneet hänet, joka sanoo olevansa "Minä olen" eli Jeesuksen. Kuka on meidät sokaissut? Vastaus on; saatana, sielujemme hukuttaja ja elämän vihollinen. Se varastaa, tappaa ja tuhoaa!

Jumala loi ihmisen yhteyteensä. Usko Jumalaan on edelleen ainoa luonnollinen ja ihmistä eheyttävä tila. Ihminen ilman yhteyttä Jeesukseen ei omista yhteyttä Jumalaan.

Tänään kysytään, mitä sinulta on varastettu? Olet uskova, mutta et fanaatikko, uskot hiljaa, et näytä sitä - silloin elävä uskosi on varastettu.

Hyväksyt kaikki uskonnot tasavertaisina - silloin uskosi on varastettu.

Et pidä Jumalan Sanaa, Raamattua totena ja toimivana elämässäsi - silloin uskosi on varastettu.

Vanhempani eivät kertoneet - heidänkin uskonsa oli varastettu.

Pidät syntiä liioteltuna sanana - silloin uskosi on varastettu.

Mielestäsi homous ja homoliitot ovat luonnollisia - silloin uskosi on varastettu.

Avioliitto on tasavertainen avoliiton kanssa - silloin uskosi on varastettu.

Tätä luetteloa voisi jatkaa niillä asioilla, joilla saatana tahtoo tuhota elämän: Avioerot tuhoavat sinun, myös lasten elämän ja särkevät Jumalan tahdon. Alkoholi on osasyy, ellei pääsyy, riitoihin, tappoihin ja rikoksiin. Joku sanoo: "Joihan Jeesuskin!" Oletko siitä varma?

Pelot ja mielen ongelmat ovat monesti ristiriitojen seurausta. Omatunto riitaantuu. Sodat ja vihat eivät ole Jumalasta, vaan saatanan tekoja, joita ihminen toteuttaa.

Miksi kaikki tämä saa tapahtua? Siksi, että olemme yksilöinä ja kansana valinneet väärin. Olemme syöneet valheen jo lapsesta. Meille on opetetttu, että olemme kristittyjä, jos olemme kastettuja. Ilman Jeesuksen sisäistä tuntemista, uudestisyntymistä, ei ihmisestä kuitenkaan tule kristittyä eli Kristuksen omaa. Häntä voidaan luulla kristityksi, mutta hän on silloin niin sanottu nimikristitty.

Kapakat ovat täynnä nimikristittyjä. Vankilat ovat heitä täynnä. Sinä et ole kristitty, jos sinulta on varastettu totuus taivaasta, anteeksiannosta, uudesta elämästä, jonka vain Jeesus voi sinulle antaa.

Taivas on uskovien taivas. Jos haluat sinne, tulee tehdä parannus ja hyljätä saatanan teot ja valheet! Jeesus sanoo sinulle, myös uskonnolliselle ihmiselle: "Tee parannus, että syntisi pyyhittäisiin pois." Tulet siirretyksi pimeydestä valkeuteen, saatanan vallasta Jumalan valtakuntaan. Jos et halua tehdä parannusta, sinä jatkat valheen tietä kadotukseen.

Jeesuksen tarjous on voimassa: "Minä olen tullut, että heillä (myös sinulla) olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys." Mitkään maailman arvot tai aarteet eivät voi korvata ehyttä suhdetta Jumalaan, joka antaa olosuhteista riippumattoman, onnellisen ja toivorikkaan elämän ajassa ja iankaikkisen elämän Jeesuksen, Hyvän Paimenen seurassa.

Tule Hyvän Paimenen luokse, Jumalan lasten seurakuntaan, kuulemaan, muuttumaan ja elämään.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Herra haluaa puhua meille!