Huolentäyteinen käsky vaivaa karttavalle kirkolle: Katsokaa

Huolentäyteinen käsky vaivaa karttavalle kirkolle: Katsokaa

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.04.2025 18:06

Huolentäyteinen käsky vaivaa karttavalle kirkolle:
Katsokaa, miten teidän on käynyt!

Voi suruttomia Siionissa,
huolettomia Samarian vuorella.
Voi teitä, jotka lykkäätte kauas pahan päivän,
mutta vedätte luoksenne väkivallan,
valtaistuimelle istumaan.

Aamos 6:1,3

Jumala julistaa oikeaa tuomiota kaikille niille, jotka ovat huolettomia Siionissa (Aamos 6:1,3) He ovat niitä, jotka eivät halua kuunnella Jumalaa ja pakenevat hänen kehotuksiaan maallisen mielihyvän tarjouksiin.

Ne, jotka Häntä koko sydämestänsä etsivät, tietävät, mitä Jumalan tuomion toimeenpano tarkoittaa, kun se alkaa Herran huoneesta.

Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina,
minä nuhtelen ja kuritan;
ahkeroitse siis ja
tee parannus.

Ilm. 3:19

Kun kristikansa kamppailee ensisijaisesti elintasokilvassa, seuraa sitä maailmassa vastaavasti toivottomuus ja tyhjyys. Kun Jumalan omat eivät innostu ja pala työssänsä ja todistuksessa, seurakunta ajautuu ulkonaisiin muotoihin ja maailma muuttuu yhä hyökkäävämmäksi totuutta kohtaan. Muotokirkko ja vaivaa kaihtava seurakunta on aina edesauttanut kristinuskon hylkäävän maailman syntymistä.

Jumalan voimakas käsky meille on saarnata sopivalla ja sopimattomalla ajalla, pysyä vahvoina Herrassa, pukea yllemme koko Jumalan sota-asu, seisoa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, jotta voimme sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet. Sen lisäksi meitä kehotetaan: "tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta."(Ef. 6:18; Joel. 2:17; Sak. 10:1)

Jokaisen pitää tehdä oma osansa. Saarnaa Ilosanomaa jokaiselle luodulle. Jos sinä ja me emme noudata Jumalan käskyjä niin ahkerasti ja tiiviisti kuin meidän pitäisi, eikö meidän silloin tule nöyrtyä ja mennä Hänen luoksensa katuvina ja tunnustaa ja pyytää armoa hylätä hengellinen penseytemme?

Jos peittelemme, perustelemme tai puolustelemme verukkeilla hengellistä nihkeyttämme tai muuta syntiä, emme tule menestymään. Jos kuitenkin nöyrrymme Jumalan väkevän käden alla ja tunnustamme, että emme ole etsineet ensin Jumalan valtakuntaa emmekä Hänen vanhurskauttansa, niin saamme armon avuksi, kun on sen tarpeen aika.

- Tunnustamme, että olemme olleet puolisydämisiä ja nuivia Jumalalle sen kutsun edessä, jossa Hän vaatii meiltä aikaa ja voimaa, jotta Hän voisi vastata hengelliseen taisteluun vallasta.

(Lue Haggain kirja.
Siinä on 2 lukua)

Kaikki he etsivät omaansa
eivätkä sitä,
mikä Kristuksen Jeesuksen on.

Fil. 2:21

Miehet ja naiset, ne lunastetut Jumalan ainoan Pojan kalliilla verellä, jotka antavat aikansa häpeällisesti omiin itsekkäissin toimiinsa ja käyttävät voimavaransa vaihtelun ja mielihyvän etsintään, ovat niitä, jotka laiminlyövät ja tyrehdyttävät Herran työn.

On viimeinen aika kerätä satoa Jumalan valtakuntaan, ennen kuin tuomion pilvet kerääntyvät ja sen myrsky puhkeaa. Silloin vaaditaan vielä enemmän vaivaa ja uhrautumista.

Jumalan tuomio suunnataan ensin omia kohti - sekä juutalaisia että pakanoita kohti - joille oman edun saanti nyt ja heti on tärkeämpää kuin totuuden seuraaminen. Välittäisivätkö he maailman hengellisestä hädästä ja tulevaisuudesta.

"Peltomiehet ovat joutuneet häpeään, viinitarhurit valittavat nisun ja ohran tähden, sillä mennyt on pellon sato." (Joel. 1:11)

Jumala kurittaa tällä hetkellä omiansa kovastikin. Nyt on se aika, jolloin isäntä valmistautuu puhaltamaan puhallinviskaimella puimatason puhtaaksi porosta ja akanoista ja kokoaa viljan aittaansa ja polttaa akanat tulessa. (ks. Matt. 3:12)

Puhaltakaa pasunaan Siionissa,
toitottakaa torvia minun pyhällä vuorellani--
sillä Herran päivä tulee.
Niin, se on lähellä.

(Joel 2:1)

Seuraa maatilalla, miten se on työntouhussa sadonkorjuun aikana. Aamulla noustaan aikaisin ja töitä paiskitaan auringon porottaessakin. Mikä pätee luonnolliseen elämään, pätee myös hengelliseen elämään. Suurin tarve seurakunnalle annetun työn etenemisessä on rajoittamaton meneminen ja taloudenhoito Herran nimessä.

Aseta sielusi Jumalan tutkivan valokeilan loisteeseen. Kysy itseltäsi, kuten mekin teemme, teetkö kaiken voitavasi Ilosanoman ja Kristuksen puolesta? Jumala etsii elävää uhria, ei meidän järjetöntä palvelemista, vaan terveen ymmärryksen mukaista toimintaa. Jumalan sana on selkeä.

Meille on kutsu annettu osallistua kaikella sydämellä, sielulla ja voimallamme ja kaikella ymmärryksellämme. Jumala etsii meille paikan, jossa meidän tehtävämme on toimia tämän hetken taistelussa pimeyden ja valkeuden välillä, valkeuden puolella.

Niinpä rukoilemme: "Herra, jos keksin verukkeita, oikein tekemisen sijasta ja jos jollakin tapaa en ole sillä hengellisellä tasolla, jolla minun pitäisi olla, niin käsittele minua, äläkä jätä minua vaan saata minut tuottamaan Sinulle satakertainen sato elämäni kautta."

Jumala on käskenyt meitä käyttämään aikamme viisaasti, sillä aika on paha. Jumala on käskenyt meitä työskentelemään siihen saakka kunnes Hän palaa.

Kun seisomme Jumalan oikeusistuimen edessä ja teemme tiliä ajan ja varojemme käytöstä ja siitä olemmeko etsineet ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa, niin kumpa sinusta ja minusta voitaisiin sanoa:

"Olet tehnyt hyvin, sinä hyvä ja uskollinen palvelija."

Sarah Foulkes Moore
Artikkelista: Thus Saith Lord- Consider Your Ways
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Herra haluaa puhua meille!