JUMALAN TAHTO

JUMALAN TAHTO

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.10.2013 19:44

Tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.(Room.12:2)

Kuinka tärkeää onkaan tänä aikana, jossa uskovina elämme, tutkia, mikä on Jumalan tahto. Raamattu kehottaa meitä siihen. "Tutkikaa, mikä on otollista Herralle." (Ef. 5:10) "Ymmärtäkää, mikä Herran tahto on." (Ef. 5:17)

Jumalan tahto on monessa kohtaa hämärtynyt meidän aikanamme. Maassamme vallitsee hengellinen ja moraalinen rappiotila, joten on hyvä pysähtyä ja tutkia, mikä todella on Jumalan tahto kohdallamme.

Karta haureutta

Yksi tärkeä asia Jumalan tahdosta löytyy 1Tess.4:3; "Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, on, että kartatte haureutta "

Puhuessaan haureudesta Iso Raamatun tietosanakirja viittaa seuraaviin käsitteisiin: Aviorikos, avioero, epäjumalanpalvelus, huorinteko, huorintekijä, huoruus, irstaus, petollisuus, portto, synti, uskoton, uskottomuus, viettelys, vietellä.

Kuinka arvokas onkaan meille tämä kehotus. Olkoon Jumalan tahto meidänkin tahtomme.

Turvaksi meille

On hyvä muistaa, että Jumalan tahto on aina meille turvaksi. Jos elämässämme on haureutta, se estää pyhitystämme ja hengellistä kasvuamme, koska kysymys on lihan teoista. (Gal. 5:19).

Kiitos Jumalalle, että voimme ja meidän tulee kuolettaa maalliset jäsenemme Jeesuksessa Kristuksessa (Kol. 3:5).

Meidät on kutsuttu vaeltamaan säädyllisesti (Room. 13:13) Ja pukemaan päällemme Herra Jeesus Kristus (Room. 13:14).

Puku

Me, jotka olemme Kristukseen kastetut, olemme pukeneet päällemme Kristuksen (Gal. 3:27). Saako Kristus itse olla pukunamme?

Ef. 4:24 kehottaa meitä pukemaan yllemme uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen. Olemme "pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojan kuvan mukaan" (Kol. 3:10).

Kol.3:12-14 kertoo, mihin meidän tulisi pukeutua:
1. sydämeliseen armahtavaisuuteen
2. ystävällisyyteen
3. nöyryyteen
4. sävyisyyteen
5. pitkämielisyyteen
sekä kärsiä toinen toistamme ja antaa toisillemme anteeksi, jos on moitetta toista vastaan.

Tämä kaikki pysyy elämässämme, kun puemme yllemme vaatteen, jolla sidomme tämän puvun päällemme. Rakkaus on täydellisyyden side (jae 14).

Muistakaamme, että ruumiimme on Jumalan temppeli (1 Kor. 3:16-17 ja 6:19-20).

Jeesus, pyhityksemme

Jeesus Kristus on pyhityksemme, ja vain hänessä on meilä kaikki se, mitä tarvitsemme elämän tiellä.

Luopumuksen ajan keskellä on tärkeää antaa Jumalan tahdon vaikuttaa elämässämme. Eläkäämme Jumalan kunniaksi, ei itsellemme mieliksi (1 Kor. 10:31, Fil. 1:11).

Jumalan armoa ja rauhaa meille kaikille Jeesuksessa Kristuksessa.
Maranata- Herramme tulee! (Ef. 2:8)

Marina Tolvanen
Iisalmi
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: JUMALAN TAHTO

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.08.2014 10:27

Tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.(Room.12:2)

Kuinka tärkeää onkaan tänä aikana, jossa uskovina elämme, tutkia, mikä on Jumalan tahto. Raamattu kehottaa meitä siihen. "Tutkikaa, mikä on otollista Herralle." (Ef. 5:10) "Ymmärtäkää, mikä Herran tahto on." (Ef. 5:17)

Jumalan tahto on monessa kohtaa hämärtynyt meidän aikanamme. Maassamme vallitsee hengellinen ja moraalinen rappiotila, joten on hyvä pysähtyä ja tutkia, mikä todella on Jumalan tahto kohdallamme.

Niin juuri; tutkiaksemme mikä on Herran tahto ja mikä onkin sitten kuitenkin vain ihmisen omaa tahtoa ja ajatusta, luuloa, että se olisi myöskin Jumalan tahto. Kuinka helposti mennään harhaan, eksytään, aletaan pitää Jumalan tahtona sellaistakin, joka ei sitä kuitenkaan ole, kun tahdotaan olla kaiken suvaitsevia, niin ettei kukaan loukkaannu; totuuteen, tai halutaan ruokkia lihaamme, tai..

Me löydämme Isän tahdon vain Raamatuistamme, ei siis mistään ulkopuolisesta lähteestä, kirjasta, tai jonkun opettamanakaan, koska aina on astian makua meissä kaikissa.

Niin rakkaat; Mikä on otollista Jumalallemme? Laitan pari Raamatun jaetta tästä asiasta meille tähän:

Room. 12:
1 Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.

2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

3 Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.

Ja tämäkin:

1. Tim. 2:
1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,

2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.

3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,

4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

Minusta noissa Raamatunkohdissa on selvästi jo sanottu, mikä on Jumalan tahto. Rukoileminen ja esirukoukset on tärkeitä. Ja kun annetaan itsemme Jumalan käyttöön ja tahdomme olla ja elää puhdistettuina astioina, joita sitten Herra saa ja voi käyttää tahtonsa mukaan, niin se kyllä minusta ainakin vaatii joka päiväistä verilähteellä käyntiä, syntiensä tunnustamista, anteeksi pyytämistä ja halua luopua myöskin niistä. Ilman puhdistumista ei Jumala voi meitä työssään käyttää. On väärin ajatella että se ei merkkaa niin paljoa, teemmekö parannusta vaiko emme.. Kyllä sillä on Suuri merkitys niin omaan uskonelämäämme, kuin myöskin siihen kuinka voimallisia sitten olemme Herramme käytössä tuolla arjessammekin ja muutenkin..

Puku

Me, jotka olemme Kristukseen kastetut, olemme pukeneet päällemme Kristuksen (Gal. 3:27). Saako Kristus itse olla pukunamme?

Ef. 4:24 kehottaa meitä pukemaan yllemme uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen. Olemme "pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojan kuvan mukaan" (Kol. 3:10).

Kol.3:12-14 kertoo, mihin meidän tulisi pukeutua:
1. sydämeliseen armahtavaisuuteen
2. ystävällisyyteen
3. nöyryyteen
4. sävyisyyteen
5. pitkämielisyyteen
sekä kärsiä toinen toistamme ja antaa toisillemme anteeksi, jos on moitetta toista vastaan.

Tämä kaikki pysyy elämässämme, kun puemme yllemme vaatteen, jolla sidomme tämän puvun päällemme. Rakkaus on täydellisyyden side (jae 14).

Muistakaamme, että ruumiimme on Jumalan temppeli (1 Kor. 3:16-17 ja 6:19-20).

Raamatun Sanan mukainen upotuskaste on hyvän omantunnon pyytämistä ja siksi tärkeä askel uskossamme. Mutta se ei ole pelastava teko. Niin kuin Jeesuksin meni Johanneksen kastettavaksi, niin meidänkin tulee seurata tässäkin kohtaa Jeesuksen tapaa toimia.

Kun tulimme uskoon, niin muutuimme, ja se muutos alkaa näkyä mitä pisempään vaellamme uskontiellämme. Muutos on ainakin siinä, miten suhtudumme asioihin, ihmisiin, Ja tietenkin Jumalan Sanaan. Raamattu on oppaamme josta sitten Pyhä Henki meitä ohjaa ja neuvoo, varoittaakin tarvittaessa.. Älkäämme sulkeko siis korviamme Herran Hengen puheelta, koska silloin meitä saattaakin alkaa ohjaamaan ihan toinen henki, joka ei olekaan enään Jumalan Henki, jos emme kärsi nuhteita, ojentamista, varoituksia, oikeaan opettamista..

Eli; jos rakastamme lihaamme enemmän kuin Mestariamme ja nousemme Isän tahtoa vastaan silloin samalla, ja kuinka monet julistajat ja pastorit jo opettavat; lihansa ruokkimista, korvasyyhy saarnojaan pitävät, ettei kukaan vain loukkaannu häneen, mutta se on vaarallista, koska kaikesta on kerran tehtävä tili Isän edessä. Mitä vastaa sellainen, joka opetti: kaiken sallivaa ja hyväksyvää, ilman parannuksenteon saarnoja olevaa puhettaan ja porukat meni perässä, tottakai, kun se oli niin "rakkaudellista ja mukavaa puhetta!" Minä en ainakaan uskalla edes ajatellakaan että jättäisin tärkeimmän pois vain saadakseni ystäviä, kun olen niin "mukava tyyppi", kun en puhu totuutta, vaan ...Vaikka kaikki kääntäisivät selkänsä, niin siltikään en ala puhua korvasyyhyyn mukavia, kaiken sallivia, ilman kehotusta parannuksentekoon; päivittäin; Ei kiitos!Kuva

Me olemme rakkaat sisaret ja veljet saneet uuden puvun yllemme puettavaksi uudestisyntymisemme hetkellä. Puetaan se päälleemme ja pidetään pukumme puhtaana. Sydän olkoon verellä puhtaaksi vihmottuna päivittäin pahasta omastatunnosta ja vääristä ajatuksista, ym..Kol.3:12-14 Tuossa onkin opettelua ja koskaanhan emme valitettavasti tule valmiiksi, mutta sydämen halu pyrkiä siihen onkin se tärkein asia kohdallamme. ;)

Todellakin muistakaamme, että ruumiimme on Jumalan temppeli ja siksi pitäkäämme siitä huolta ja tietenkin; puhtaana se.

Jeesus, pyhityksemme

Jeesus Kristus on pyhityksemme, ja vain hänessä on meilä kaikki se, mitä tarvitsemme elämän tiellä.

Luopumuksen ajan keskellä on tärkeää antaa Jumalan tahdon vaikuttaa elämässämme. Eläkäämme Jumalan kunniaksi, ei itsellemme mieliksi (1 Kor. 10:31, Fil. 1:11).

Jumalan armoa ja rauhaa meille kaikille Jeesuksessa Kristuksessa.
Maranata- Herramme tulee! (Ef. 2:8)
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Herra haluaa puhua meille!