Oletko valmis kuuntelemaan?

Oletko valmis kuuntelemaan?

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.11.2019 14:36

Charles Stanley Kirjassaan; Kohtaamispaikalla

Oletko valmis kuuntelemaan?

LUE 1. KUNINGASTENKIRJA 19:1-18

Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä. 1. Kuningasten kirja 19:12

Profeetta Elia oli ruumiillisesti, tunteellisesti ja hengellisesti loppuunpalanut. Hänen mielessään pyöri epätoivoinen ajatus: näinkö käy miehelle, joka ei muuta halunnut kuin totella Jumalaa?

Elia oli niin masentunut, että halusi kuolla pois. Hän oli epätoivoisella pakomatkalla ja kaipasi kiihkeästi sitä, että saisi kuulla Jumalalta ohjeita. Minne hänen pitäisi mennä? Oliko enää olemassa mitään toivoa tulevaisuuden suhteen? Jumala syötti Eliaa enkelin välityksellä vahvistakseen hänen heikennyttä ruumiistaan, mutta Elia ei ollut vieläkään valmis kuulemaan, mitä Jumalala oli sanotavana.

Elian matka Horebinvuorelle kesti neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, sillä epätoivo hidasti hänen kulkuaan. Vielä kerran hän huusi Herralle: "Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he väijyvät, ottaaksensa sen."

Jumala vastasi Elialle eri tavalla kuin hän tämä odotti. Elia seisoi vuorella odottamassa. Raju ja mahtava myrskytuuli ei tuonut Herran vastausta, eikä Jumala myöskään saapunut Elian luo kallioita vavistuttavassa maanjäristyksessä. Äkillinen tulenlieska se sekään tuonut Herran vastausta. Kaiken liikkeen ja pauhun jälkeen Elia kuuli hiljaisen huminan, ja siinä Jumala antoi hänelle ohjeet tulevaisuutta varten.

Jumala halusi, että Elia omaisi oikeanlaisen sydämen asenteen, joka olisi vastaanottavainen Herran sanoille. Elia piti ensin täysin tyhjentää itseriittoisuudesta, lihallisesta itseluottamuksesta ja vallanhalusta. Kun Elia viimein sai oikean ymärryksen Jumalan hellästä huolenpidosta ja suvereenista hallintavallasta, hän oli valmis todella kuulemaan, mitä Jumalalla oli sanottavana. Onko sinun sydämesi valmis kuuntelemaan Jumalaa?

Rakas Herra, haluan kuulla äänesi. Tyhjennä minut kaikesta itseriittoisuudesta ja anna minulle oikea ymmärrys suvereenista hallintavallastasi. Valmista minut kuuntelemaan sinua.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19843
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Paluu Herra haluaa puhua meille!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron