JUMALA VOI

Kuinka tärkeää onkaan juuri nyt; pyrkiä totuudessa vaeltavina olemaan yhtä Kristuksessa Jeesuksessa, sekä Jumalan Sanassa!

JUMALA VOI

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.04.2020 18:40

Herra on minun parantajani. Ihmisen syntymä on lähtökohta sukupolvien saatossa. Ihmisellä on monnelaisia kasvukipuja, ja ne voivat olla hyvinkin kipeitä. Syntyy paljon miksi-kysymyksiä.Niihin on kuitenkin Herralla vastaukset. Hänelle mikään ei ole salattua.

Herra ei katso ulkokuoreen vaan sydämeen. Hän tuntee meidät jokaisen yksilöinä, ja nöyrille hän on luvannut antaa armon. Jumala on rakkaus.

Herra tietää, mitä tekoa me olemme. Apostoli Paavali kirjoitti, että hänellä on pistin lihassaan. Hän sai Jumalalata vastauksen: "Minun armossani on sinulle kylliksi."

Herra on kaikkitietävä ja kaikkialla läsnä oleva. "Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle." (Ps. 139: 13-16, 24)

Emme voi tietää emmekä vähätellä toinen toisemme elämää ja kipuja. Sen tiedämme, että "kellä vaiva sellainen ollut on kuin Jeesuksen." Hän on Vapahtaja, Sovittaja meidän rikkomustemme ja syntiemme tähden.

"Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet." (Jes 53:1-3)

Golgatan keskimmäisellä ristillä naulojen repimänä ja verta vuotavana hän oli käsistään, ja jaloistaan ristiinnaulittu minunkin syntieni tähden. Hän katsoi minuunkin, kun hän kallisti päänsä, antoi henkensä ja sanoi: "Se on täytetty."

Kuitenkin Jeesus on ylösnousemus ja elämä. "Sinä neuvoit minulle elämän tien, ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä, ihanuutta sinun oikeassa kädessäsi iankaikkisesti." (Ps. 16:11)

Teuvo Tikka
Jämsä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: JUMALA VOI

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.07.2020 12:13

Teuvo Tikka kirjoitti:Herra on minun parantajani. Ihmisen syntymä on lähtökohta sukupolvien saatossa. Ihmisellä on monnelaisia kasvukipuja, ja ne voivat olla hyvinkin kipeitä. Syntyy paljon miksi-kysymyksiä.Niihin on kuitenkin Herralla vastaukset. Hänelle mikään ei ole salattua.

Herra ei katso ulkokuoreen vaan sydämeen. Hän tuntee meidät jokaisen yksilöinä, ja nöyrille hän on luvannut antaa armon. Jumala on rakkaus.

Herra tietää, mitä tekoa me olemme. Apostoli Paavali kirjoitti, että hänellä on pistin lihassaan. Hän sai Jumalalata vastauksen: "Minun armossani on sinulle kylliksi."

Pysähdyin miettimään elämääni niin ihmisenä, kuin sen kaiken; mitä on ollut ja mitä on sekä sitä: miten olen elänyt elämääni Herran omana, uskovana? Luin aamusella erään kirjoituksen päivän sana kirjastani ja se pysäytti minut miettimään suhtautumistani ja rakkauttanikin Jumalaa kohtaan, sekä niitä omia pyyntöjäni sekä tuskailujanikin tämän elämäni suhteen, jonka koen olevan hyvin yksinäistä ja rakkaudetontakin.. :roll:

Se kirjoitus oli kuin vastaus juuri aikaisemmin esittämääni kysymykseeni Herralle. Miten se usein onkin niin, että saa kuin vastauksen rukouksiinsa jonkin luetun, kuullun, tms kautta. Niin, koska Jumala Voi vastata meille omilleen niin monin eri tavoin ja juuri siihen hetkeen sopivilla tavoilla, sanoilla, joka on tosi ihmeellistä ja siunattuakin.

Siltikin vaikka se saattaakin juuri siinä hetkessä rouhaista sydämen alta kipeästikin, kun tajuaa oman vajavaisuutensa ja lihallisuutensakin, tai miten Jeesus ei olekaan sydämessä ykköspaikalla, vaan jokin muua asia, tai jopa ihminen, tms.. Minulle se lukemani sana laittoi kuin häpeän tunteen sydämeeni, kun tajusin miten olin rukoillut asiaa, joka oli kuin muka tärkeämpää kuin palvella ja rakastaa ensimmäisenä: Jeesustani, Herraani. :oops:

Se, että olen paljonkin miettinyt elämääni syntymästäni asti ja mitä se on ollut ja minkälaista ennennkaikkea (rankkaa aikaa, tuskaa ym) niin se on jo ollut kova pala meikäläiselle käsitellä sitä rukouksessa ja muutenkin, mutta kun kaiken pitäisi nyt jo olla kuin paremmin, niin siltikin on niitä miksi kysymykisiä yhä vain, niin ja miten sen kaiken itse haluaisin menevän tai olevan, niin siihen minut kuin pysäytettiin. :think: (hyvä että pysäytettiinkin)

Koska kuin tajusin monta asiaa sen myötä omasta ajattelustani ja jopa rukouksistanikin, sekä sen miten Mahtava Isä minulla ja meillä kaikilla, sinullakin rakas ystäväni onkaan taivaassa, joka ei moiti, syytä, syyllistä, vaan Hän kestää kiukutteluakin ja nurinaakin, jota minä en tahdo itse äitinä aina jaksaa, kestää ym..Hän vain auttaa ja kuuntelee, lohduttaa sekä; Rakastaa! Kiitos Isä, oot tosi Mahtava! :thumbup: :clap: :D

Jumala näkee todellakin ihmisen sydämeen, ja mitä siellä oikeestikin on. Amen! Me ihmsinä katsomme toinen toisiamme ulkokuoren tai tapojemme, puheiden ym mukaan, mutta Jumala katsoo ihmistä suoraan sydämeen ja tietää; mitä tekoa me itse kukin olemme ja ettei kukaan, ei kertakaikiaan kukaan meistä ole Hänen silmissään toistaan kuin muka parempi tai edes pyhempikään, EI! Vaan me kaikki, aivan kaikki, joka ainoa olemme vain savea Savenvalajan (Jeesuksen) kädessä, sekä tomua... Hän on luonut meidät kaikki äitiemme kohduissa sellaisiksi kuin miksi Hän on meidät tahtonutkin tehdä, ja siksi olemme kaikki, aivan kaikki: tosi arvokaita ja rakkaita Hänelle, siis; aivan joka ainoa, sairainakin ja outoina, Sinäkin..ym.. :thumbup: :wink:

Hänen armonsa ja rakkautensa, anteeksiantonsakin riittää sekä kestää. Niin huono ei kukaan voi edes olla, tai niin alhaalla, etteikö Jumalan rakkaus saisi ja voisi häntäkin, sellaistakin auttaa sekä parantaa, eheyttää, uudistaa.. Kiitos Herralle Hänen äärettömästä armostaan ja rakkaudestaan jokaista ihmislastaan kohtaan, amen! :thumbup: :lol:

2. Kor. 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: JUMALA VOI

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.12.2020 14:38

Teuvo Tikka kirjoitti:Emme voi tietää emmekä vähätellä toinen toisemme elämää ja kipuja. Sen tiedämme, että "kellä vaiva sellainen ollut on kuin Jeesuksen." Hän on Vapahtaja, Sovittaja meidän rikkomustemme ja syntiemme tähden.

"Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet." (Jes 53:1-3)

Golgatan keskimmäisellä ristillä naulojen repimänä ja verta vuotavana hän oli käsistään, ja jaloistaan ristiinnaulittu minunkin syntieni tähden. Hän katsoi minuunkin, kun hän kallisti päänsä, antoi henkensä ja sanoi: "Se on täytetty."

Kuitenkin Jeesus on ylösnousemus ja elämä. "Sinä neuvoit minulle elämän tien, ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä, ihanuutta sinun oikeassa kädessäsi iankaikkisesti." (Ps. 16:11)

Silmiini pisti koskettaen tuo otsikko; JUMALA VOI!! Halleluja, Hän totisesti Voi auttaa, lohduttaa, parantaa, rohkaista ja mikä tärkeintä ja ihaninta: Hän [Jeesus] ymmärtää miltä minusta ja sinusta rakas ystäväni tuntuu, mitä tarvitsemme jotta jaksamme ja osaisimme elää oikein uskovina, jne..

Nyt on ollut hiukka vaikeaa ja paljon on pitänyt koittaa vain päättäväisesti viipyä ristinsä juurella, pyytäen anteeksiantoaan sekä voimaansa jaksaa, kestää, selvitä, pysyä hengissäkin kun pumppuni uhoo ettei nyt tykkää yhtään tästä paineesta joka on vain pahentunut. :cry: :think:

Mutta tänä aamuna tapani mukaan aloin taas kuunnella kännykälläni keittiössä jotain hengellistä musaa, niin silmiini pistikin Tapani veljemme puhe, jota sit aloinkin kuunnella ja Voi miten se lohdutti, rohkaisi ja siunasi, lohdutti.. Kiitos Herralle veljestä! Kuuntelin sitä korva tarkkana samalla kun sytyttelin leivinuuniin tulia ja tajusin jotain joka vahvisti mua, siitä minkä koin minunkin kohdallani oikeaksi ja tärkeäksi, sanat; Pysähdy, odota Herraa! :thumbup: :clap: :D

2. Moos. 14:13-14
Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö; pysykää paikoillanne, niin te näette, minkä pelastuksen Herra tänä päivänä antaa teille; sillä sellaista, minkä näette egyptiläisille tapahtuvan tänä päivänä, ette koskaan enää tule näkemään. Herra sotii teidän puolestanne, ja te olkaa hiljaa."

Sitä sitten mutustelin mielessäni ja tätä elämäni tilannetta ja tuli halu vain pysähtyä omissa suunnitelmissani tms ja vain odottaa miten Herra tahtoo toimia, auttaa. Sen jälkeen laskeutuikin tuo iki-ihana Jumalan rauha ja lepo sydämelleni, että se oli aivan kuin käsin kosketeltavissa, se ilo, voima ja rauha jonka sain syämelleni; Kiitos Herralle siitäkin ihmeestä!! :clap: :D :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Voin siis sanoa; Jumala Voi! Hän voi ja myöskin tahtoo auttaa omiaan olipa asiamme sitten millaisia tahansa, niin Hän voi ilmestyä, auttaa, vahvistaa, rohkaista, lohduttaa, neuvoa miten tulee toimia jne...

Älä siis sinäkään kallis ystäväni koita jaksaa, pärjätä omassa voimassasi ja ymmärryksessäsi ja vain uuvuttaa sillai itsesi loppuun. Vaan katso Jeesukseen ja Pysähdy, ole hiljaa, sillä apu on jo tulossa, kun vain jätät asiasi Herran käsiin hoidettavaksi, etkä koita enää itse niin kovasti toimia, hosua ilmaan ja sillai vain väsyttää itsesi aivan loppuunpalamisen pisteeseen asti, niin kuin minä tein, ennenkuin Herra alkoi puhua minulle voimallisesti ja herätellä minuakin tajuamaan, ettei Hän jätä, hylkää, vaan Hän Jeesuksemme ja Vapahtajamme tietää mitä tunnemme ja tietää miten siitä selvitään, kun vain luotamme Häneen kaikessa sen voimamme ja ymmärryksemme mukaan mitä meillä itsekullakin on ..Jää Herran hyvää hoitoon, sillä Hän Voi!! :thumbup: :D :clap:

:wink: Laitan sen tähän mitä aamulla johdatuin kuuntelemaan ja joka sai minut viimeinkin taas kerran kuin pysähtymään ja odottamaan mitä Herra aikoo tehdä, toimia. Minun pieni ymmärrykseni ei pysty käsittämään, ei edes kunnolla uskomaankaan sitä, miten tästä voisi tulla siunaus lopulta. Hän koettelee meitä ja silloin kun meitä koetellaan Herra katsoo; miten toimimme, kun kaikki kaatuu niskaan, tai näemme vain kaiken olevan piloilla, tms..Pysytään vain lähellä ristiä, anteeksiannossaan sekä verensä alla. Rukous voi paljon kun se on harras, sanotaan.. Älä lopeta rukouselämääsi, tai Raamatun lukuasi, vaan mitä suurempi vaikeus, niin: rukoile ja lue Sanaa sitäkin enemmän ja odota Herraa, ole hiljaa, odota Herraa, kyllä Hän vastaa ja auttaa sinua! Jaksa vain uskoa ja luottaa Häneen!! :thumbup: :wave:

Kapteenin pöydältä - Herra sotii teidän puolestanne
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Rakentukaamme; yhteisestä uskosta!