Teuvo Tikka kirjoitti:Herra on minun parantajani. Ihmisen syntymä on lähtökohta sukupolvien saatossa. Ihmisellä on monnelaisia kasvukipuja, ja ne voivat olla hyvinkin kipeitä. Syntyy paljon miksi-kysymyksiä.Niihin on kuitenkin Herralla vastaukset. Hänelle mikään ei ole salattua.
Herra ei katso ulkokuoreen vaan sydämeen. Hän tuntee meidät jokaisen yksilöinä, ja nöyrille hän on luvannut antaa armon. Jumala on rakkaus.
Herra tietää, mitä tekoa me olemme. Apostoli Paavali kirjoitti, että hänellä on pistin lihassaan. Hän sai Jumalalata vastauksen: "Minun armossani on sinulle kylliksi."
Pysähdyin miettimään elämääni niin ihmisenä, kuin sen kaiken; mitä on ollut ja mitä on sekä sitä: miten olen elänyt elämääni Herran omana, uskovana? Luin aamusella erään kirjoituksen päivän sana kirjastani ja se pysäytti minut miettimään suhtautumistani ja rakkauttanikin Jumalaa kohtaan, sekä niitä omia pyyntöjäni sekä tuskailujanikin tämän elämäni suhteen, jonka koen olevan hyvin yksinäistä ja rakkaudetontakin..
Se kirjoitus oli kuin vastaus juuri aikaisemmin esittämääni kysymykseeni Herralle. Miten se usein onkin niin, että saa kuin vastauksen rukouksiinsa jonkin luetun, kuullun, tms kautta. Niin, koska
Jumala Voi vastata meille omilleen niin monin eri tavoin ja juuri siihen hetkeen sopivilla tavoilla, sanoilla,
joka on tosi ihmeellistä ja siunattuakin. Siltikin vaikka se saattaakin juuri siinä hetkessä rouhaista sydämen alta kipeästikin, kun tajuaa oman vajavaisuutensa ja lihallisuutensakin, tai miten Jeesus ei olekaan sydämessä ykköspaikalla, vaan jokin muua asia, tai jopa ihminen, tms.. Minulle se lukemani sana laittoi kuin häpeän tunteen sydämeeni, kun tajusin miten olin rukoillut asiaa, joka oli kuin
muka tärkeämpää kuin palvella ja rakastaa ensimmäisenä: Jeesustani, Herraani.

Se, että olen paljonkin miettinyt elämääni syntymästäni asti ja mitä se on ollut ja minkälaista ennennkaikkea (rankkaa aikaa, tuskaa ym) niin se on jo ollut kova pala meikäläiselle käsitellä sitä rukouksessa ja muutenkin, mutta kun kaiken pitäisi nyt jo olla
kuin paremmin, niin siltikin on niitä
miksi kysymykisiä yhä vain, niin ja miten sen kaiken itse haluaisin menevän tai olevan, niin siihen minut kuin pysäytettiin.

(hyvä että pysäytettiinkin)
Koska
kuin tajusin monta asiaa sen myötä omasta ajattelustani ja jopa rukouksistanikin, sekä sen
miten Mahtava Isä minulla ja meillä kaikilla, sinullakin rakas ystäväni onkaan taivaassa, joka
ei moiti, syytä, syyllistä, vaan Hän kestää kiukutteluakin ja nurinaakin, jota minä en tahdo itse äitinä aina jaksaa, kestää ym..Hän vain auttaa ja kuuntelee, lohduttaa sekä; Rakastaa! Kiitos Isä, oot tosi Mahtava!

Jumala näkee todellakin ihmisen sydämeen, ja mitä siellä oikeestikin on. Amen! Me ihmsinä katsomme toinen toisiamme ulkokuoren tai tapojemme, puheiden ym mukaan, mutta Jumala katsoo ihmistä suoraan sydämeen ja tietää; mitä tekoa me itse kukin olemme ja ettei kukaan, ei kertakaikiaan kukaan meistä ole Hänen silmissään toistaan
kuin muka parempi tai edes pyhempikään,
EI! Vaan me kaikki, aivan kaikki, joka ainoa olemme vain savea
Savenvalajan (Jeesuksen) kädessä, sekä tomua... Hän on luonut meidät kaikki äitiemme kohduissa sellaisiksi kuin miksi Hän on meidät tahtonut
kin tehdä, ja siksi olemme kaikki, aivan kaikki: tosi arvokaita ja rakkaita Hänelle, siis; aivan joka ainoa, sairainakin ja outoina, Sinäkin..ym..
Hänen armonsa ja rakkautensa, anteeksiantonsakin riittää sekä kestää. Niin huono ei kukaan voi edes olla, tai niin alhaalla, etteikö Jumalan rakkaus saisi ja voisi häntäkin, sellaistakin auttaa sekä parantaa, eheyttää, uudistaa.. Kiitos Herralle Hänen äärettömästä armostaan ja rakkaudestaan
jokaista ihmislastaan kohtaan, amen!
2. Kor. 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.