Kaikenlaisia kirjoituksia, kirjoittajia, pohdintaa..

Kuinka tärkeää onkaan juuri nyt; pyrkiä totuudessa vaeltavina olemaan yhtä Kristuksessa Jeesuksessa, sekä Jumalan Sanassa!

Kaikenlaisia kirjoituksia, kirjoittajia, pohdintaa..

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.02.2018 23:21

Olen laitellut tänne kirjoituksia, jotka ovat minusta olleet ihan hyviä, vaikka en toki aina kaikkea allekirjoitakaan, mutta en tahdo silti moittia ketään, vaan me kaikki kasvamme uskossamme eri tavoin ja me ymmärrämme, ajattelemme asioista aina hiukan eri tavoinkin, kuin joku toinen esim. Ja niin sen pitääkin olla, eikä se ole ollenkaan väärin, kun joku meistä tykkää ns äidistä, toinen tyttärestä on sanonta. Ja näinhän se on julistajienkin suhteen, että toinen tykkää paavosta, toinen sirkasta, joku huutajista, joku hiljaa puhuvista jne.. Kaikille on kaikkea ja sieltä on sitten hyvä etsiä se oma juttunsa meidän kunkin, loukkaantumatta silti toiseen, toisiin.. :think: :roll:

Ja jokainenhan meistä, niin minä, kuin sinäkin rakas lukijamme ja kaikki jotka vain tahtovat pysyä Jumalan Sanan totuudessa, niin vain siten kuin opimme, sekä muutumme ajattelussammekin, sekä kasvamme uskossammekin, kunhan vain: uskallamme olla jotakin mieltä ja sitä sitten itsessään pohtia, käydä läpi rukouskammiossaan Herran edessä ollenkin ja siellä sitä kysellen, sekä tahtoaan, jne... Ja tiedän ja uskon veljemme lähtevän rukouksesta käsin päiväänsä, ja vain näin tehden voidaan sitten myöskin olla tuomassa muillekin; ns epäkohtia, isoja kysymysmerkkejä, ja minkä itse kokee Jumalankin tahdoksi, tai joka ei ole mielestään Isämme tahtoa, ym. Niin se on aina hyvä tuoda muidenkin pohdittavaksi. Ystävyydellä voi sitten kysellä toiselta, että; "Mitäs sä nyt tolla oikein tarkoititkaan, kun en ymmärtänyt, tai hyväksynyt sitä, tms?!"

Uskalla sinäkin aina tarkistaa kaikki rukouksella, olipa sitten kysymyksessä kuka tahansa tuoja, kirjoittaja, tai jonkun kopioitu teksti täälläkin, tms. Pysytään Raamatun ilmoitetussa Sanassa, eikä omissa tuntemuksissamme, näkökannoissamme jotakin ihmistä kohtaan, sopiihan? Rakkaus rakentaa ja Jumalan Sana, Raamattu on paras kirja mistä oppia Jumalamme tahtoa tuntemaan! :think:

Älä katso henkilöön, tai edes muiden mielipiteisiinkään hänestä, esim minusta, tai kenestä vain; Vaan pyydä Jumalaa vapauttamaan sinut ennakkokäsityksistä ihmistä/ihmisiä, kohtaan, joilloin muutenhan sinä,... jos katsot sitä ihmistä omien tunteidesi ja tuntemuksiesikin, tai jopa kuulopuheiden, tms kautta, niin silloin katsot tekstejä vain sen sinun oman näkökantasi kautta: sitä ihmistä, tuojaa kohtaan, etkä pystykään katsomaan sitä tuontia, tekstiä; rehellisesti ja avoimesti miettien, tarkistaen ja pohtien, että: Onko se noin, vaiko eikö ole!? Eiks näin? :thumbup:

Meillä on jokaisella hiukka erilainen näkökanta, ajatus, mielipide uskonasioihin, mutta ei riidellä niistä, vaan se, mikä ei natsaa sinulla, niin anna sen, sellaisen vain mennä ohi..Vapaus vain, ei mitään ns pakkoa ..Ymmärsitkö mitä koitin sanoa? :roll:

2. Kor. 13:
2 Olen edeltäpäin sanonut ja sanon edeltäpäin niille, jotka ennen ovat syntiä tehneet, ja kaikille muille-niinkuin silloin sanoin, kun olin toista kertaa tykönänne, samoin nytkin, kun olen poissa-etten, kun taas tulen, ole teitä säästävä,
3 koska te etsitte todistetta siitä, että minussa puhuu Kristus, joka ei ole heikko teitä kohtaan, vaan on teissä voimallinen.
4 Sillä vaikka hänet ristiinnaulittiin, kun hän oli heikko, elää hän kuitenkin Jumalan voimasta; olemmehan mekin hänessä heikot, mutta me elämme hänen kanssaan Jumalan voimasta teitä kohtaan.

5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

6 Minä toivon teidän tulevan tuntemaan, että me emme ole niitä, jotka eivät koetusta kestä.
7 Mutta me rukoilemme Jumalaa, ettette tekisi mitään pahaa, emme sitä varten, että näyttäisi siltä, kuin me olisimme koetuksen kestäviä, vaan että te tekisitte hyvää ja me olisimme ikäänkuin ne, jotka eivät koetusta kestä.

8 Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta.
9 Sillä me iloitsemme, kun me olemme heikot, mutta te olette voimalliset; sitä me rukoilemmekin, että te täydellisiksi tulisitte.

1. Tess. 5:
14 Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.
15 Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.
16 Olkaa aina iloiset.
17 Rukoilkaa lakkaamatta.
18 Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.

19 Henkeä älkää sammuttako,
20 profetoimista älkää halveksuko,
21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on

Ole väkevästi Siunattu! :thumbup:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Rakentukaamme; yhteisestä uskosta!