Armo riittää

Kuinka tärkeää onkaan juuri nyt; pyrkiä totuudessa vaeltavina olemaan yhtä Kristuksessa Jeesuksessa, sekä Jumalan Sanassa!

Armo riittää

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.11.2025 14:05

Rantasaari Liisa 29.11.2025.
Kuva

"Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat, vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut." 2. Kor. 4: 8-9.

Perusturvallisuus järkkyy jos kohtaamme elämässämme ahdistuksia. Uskomme saattaa tuntua niin heikolta, että vastoinkäymiset lyövät maahan. Tuntuu, että Jumala on hylännyt ja toivo on mennyttä. Sydän murehtii ja kyselee, miksi, miksi rakastava Jumala sallit, kohdata nämä kipeät asiat? Monien kristittyjen ” armolahja” on murehtimisen lahja. Murehdimme etukäteen asioita, jotka eivät ole vielä tapahtuneet. Ahdistuksemme kasvaa, olemme neuvottomia ja toivottomia. Rukoilemme Herralta apua ja ulospääsyä ahdingosta.

Jumala tietää mitä me kestämme ja mitä uskomme kestää. Hän ei anna yli sen, minkä kestämme. Jeesus sanoo apostoli Paavalille. ” Minun armossani on sinulle kyllin: sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa.” 2. Kor. 12:9. Tämä sama Jeesuksen lupaus kuuluu meille jokaiselle. Jumalan armo riittää pitämään Kristukseen uskovan pystyssä vaikeuksienkin keskellä.

Me emme saa murehtimisella mitään aikaan. Kaikki, mitä elämässämme tapahtuu on Jumalan kädessä. Hän on luvannut pitää omistaan huolen. Hän ei hylkää lastaan. Opetellaan ottamaan kaikki vastoinkäymiset levosta käsin. Kokemuksesta sanon, ettei ole helppoa, mutta Isä tietää kyllä, mitä tekoa olemme. Hän antaa jokaiselle päivälle tarvittavan voiman. Silloin kun tuntuu, että voimat ovat täysin lopussa ja olemme umpikujassa ja toivottomuus iskee. Voimme uskossa omistaa Kristuksen lupauksen, että Hän on lähellä ja auttaa. Emme koskaan ole yksin elämämme myrskyissä. Jeesus on veneessä mukana.

Annetaan koko elämä Herran hoitoon ja huolenpitoon. Herran armo ja rakkaus riittävät. Ristin silta kestää. Hän pitää sinut ja minut kädessään…koko maailma on Jumalan kädessä. Maailmassa ahdistus lisääntyy, mutta saamme uskossa odottaa pelastuksen päivää. Kristuksen omien vapautuksen aika on lähellä. ”Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.” Room. 8:28 Aamen.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Rakentukaamme; yhteisestä uskosta!