Raamatun lukemisen tärkeys!

Raamatun lukemisen tärkeys!

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.11.2013 11:53

Ajattelin hiukan laittaa Jumalan Sanan lukemisen ja tutkimisen tärkeydestä. Ainakin itse koen heti uskossani ja elämässäni sen tosiseikan, että: jos vain Raamatun lukeminen väsyttää, niin kovin helposti sitä kuin siirtää ja siirtää ja menee äkkiä pitkiäkin aikoja, ettei sit tule luettua juuri ollenkaan Sanaa.. Kuinka helposti sielunvihollinen saa meidät lopettaan lukemisen, kun ei muka jaksa, tai kerkiä.. ..Niin; Todellakin; hyvinkin helposti se onnistuu siinä, ettemme lue kuin harvoin, jos ollenkaan Jumalan Sanaa. :roll:

Me tarvitsemme jokainen, niin nuori, kuin vanhakin, mies tai nainen, niin mistään näistä em riippumatta me tarvitsemme kuin: ruoka-annoksen, joka onkin rukiista ja hyvin henkeämmekin vahvistavaa: Raamatun Sanaa ja opetusta elämämme aallokoissa ja miksei tyvenessäkin.. :wink:

Jos siis koet, ettei Raamatun lukeminen kiinnosta, tai et jaksa nyt lukea Sanaa, niin ota jae tai pari. Kukaan ei vaadi sinua lukemaan koko lukuakaan, saati monia lukuja, ehei! Vaan uskon että tärkeintä on lukea edes pikkasen ja jos vielä pystyy, niin lukemaan sen kuin rukouksen hengessä ja kiittäen Jumalaa Sanasta. Jumalan Sana opettaa ja neuvoo, lohduttaa, rohkaisee, vahvistaa meitä, kokeile.. ;)

Laitan tähän loppuun pari Raamatun paikkaa, jotka kuin nousivat sydämelleni tähän hetkeen. Siunattuja lukuhetkiä sinulle rakas ystäväni! :)

2. Pietarin kirje 3

Psalmi 145
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Raamatun lukemisen tärkeys!

ViestiKirjoittaja vaeltaja » 02.11.2013 20:37

Se on juuri noin!

Itse oon kokenut että jos on niin väsynyt tms. ettei jaksa lukea niin onneksi löytyy Raamattu äänitteinä netistä tai hyviä saarnoja :) Niitä voi sitten vaikka ladata johkiin kuuntelulaitteeseen ja kuunnella vaikka sängyssä lepäilessä. Näin teen usein

Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. (Roomalaiskirje 10:17 KINB38)
vaeltaja

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.11.2013 09:42

vaeltaja kirjoitti:Se on juuri noin!

Itse oon kokenut että jos on niin väsynyt tms. ettei jaksa lukea niin onneksi löytyy Raamattu äänitteinä netistä tai hyviä saarnoja :) Niitä voi sitten vaikka ladata johkiin kuuntelulaitteeseen ja kuunnella vaikka sängyssä lepäilessä. Näin teen usein

Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. (Roomalaiskirje 10:17 KINB38)

Todellakin, jos ei jaksa lukea, niin ainahan voi kuunnella .. sitä ainakin pikkasen jaksaa. Ja siksi onkin hyvä silloin vaikka kuunnella Raamattua luettuna. Tärkeintä on saada joka päivälle sitä rukiista leipää. Siunattuja luku, tai kuuntelu hetkiä Jumalan Sanan ääressä kaikille! ;) :D
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.10.2017 10:42

1. Korinttolaiskirje 9:

16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
17 Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.

18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.

26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.08.2021 00:20

Ps. 27:
8 Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi: "Etsikää minun kasvojani". Herra, minä etsin sinun kasvojasi.
9 Älä kätke minulta kasvojasi, älä työnnä vihassa pois palvelijaasi. Sinä olet minun apuni, älä minua jätä, älä minua hylkää, pelastukseni Jumala.
10 Vaikka minun isäni ja äitini minut hyljätkööt, niin Herra minut korjaa.

11 Neuvo, Herra, minulle tiesi ja johdata minua tasaista polkua minun vihamiesteni tähden.
12 Älä anna minua alttiiksi ahdistajaini vimmalle, sillä väärät todistajat nousevat minua vastaan ja puuskuvat väkivaltaa.
13 Mutta minä totisesti uskon näkeväni Herran hyvyyden elävien maassa.
14 Odota Herraa. Ole luja, ja vahva olkoon sinun sydämesi. Odota Herraa.

Mietin jälleen juuri tuota Raamatun lukemisen merkitystä ja tärkeyttä meille Herran omille. Toki kaikkien ihmisten on hyväksi lukea Raamattua, mutta minulle itselleni ainakin ennen uskoontuloani Raamattu oli aikalailla hebreaa ja se ei vaan kiinostanut sillai, eikä avautunut ja kun se ei auennut, niin sit sitä ei jaksanutkaan kauaa lukea. Vasta kun tulin ns herätykseen ja kun Isä, Jumala alkoi vetään minua omakseen ja pelastukseen, niin yht' äkkiä se vain alkoikin kiinnostaa tosi paljon ja luin koko Raamatun läpi muutamassa kuukaudessa, vaikka olen aina ollut laiska lukemaan yhtään mitään. :thumbup:

Nyt tänä aikana varsinkin kun ei aina ole ollut pitkiin aikoihin edes kokouksiakaan, niin aika moni on kuin laiskistunut ja haluton lukemaan Jumalan Sanaa säännöllisesti joka päivä. Ja sitten kun ei muka jakseta, tai sit aiotaan lukea hiukan myöhemmin vasta, niin kuinka usein se lukeminen sitten onkin pian jäänyt siltä ja ehkä jopa monilta seuraaviltakin päiviltä lukematta?! :think:

Ja mitä vähemmän luemme Sanaa, niin sit on usein rukouselämäkin kuihtunut ja kuivunut ja sitäkin on siirretty.. Ja kun nämä 2 tärkeää asiaa jää ja jätetään pois joka päiväisestä elämästämme, niin eipä tarvitse sitten ihmetellä, kun uskonelämämmekin alkaa kuihtua, kuivua, ja kaikki muut, vähemmän tärkeät asiat valtaavat mielemme ja lihaammekin ruokitaan kaikella muulla kuin Jumalan edessä edes pienikin hetkinen viipyen. Se on saatanalle mieleen ja uskonelämällemme vaaraksi! :???:

1. Aik. 16:
8 "Kiittäkää Herraa, julistakaa hänen nimeänsä, tehkää hänen suuret tekonsa tiettäviksi kansojen keskuudessa.
9 Laulakaa hänelle, veisatkaa hänelle, puhukaa kaikista hänen ihmeistänsä.
10 Hänen pyhä nimensä olkoon teidän kerskauksenne; iloitkoon niiden sydän, jotka etsivät Herraa.
11 Kysykää Herraa ja hänen voimaansa, etsikää alati hänen kasvojansa.

12 Muistakaa hänen ihmetöitänsä, jotka hän on tehnyt, hänen ihmeitänsä ja hänen suunsa tuomioita,
13 te Israelin, hänen palvelijansa, siemen, Jaakobin lapset, te hänen valittunsa.
14 Hän, Herra, on meidän Jumalamme; hänen tuomionsa käyvät yli kaiken maan.

15 Muistakaa hänen liittonsa iankaikkisesti, hamaan tuhansiin polviin, sana, jonka hän on säätänyt,
16 liitto, jonka hän teki Aabrahamin kanssa, ja hänen lisakille vannomansa vala.
17 Hän vahvisti sen käskyksi Jaakobille, Israelille iankaikkiseksi liitoksi.

Älä sinäkään vähättele Raamatun lukemisen arvoa, tärkeyttä, sillä tutkimalla Jumalan Sanaa niin se on kuin rukiista ja vahvaa evästä päivittäin, ja silloin uskosi vahvistuu, se kestää paremmin vastoinkäymisetkin ja tuo sydämeesi voiman sekä rauhan, Hänen antamansa ilon pelastuksestamme. Raamatun luku sekä rukouselämä ovat kaiken A&O jokaiselle uskossa jo elävälle samoin, kuin sinullekin joka haluat oppia tuntemaan, sekä löytää elämääsi Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan! Älä luovuta; vaan jatka lukemistasi tuntui tai oli tuntumatta miltään, se on Päätös lukea samoin kuin rukoillakin ja se ei ole sinun eikä minun, ei kenenkään tunnemaailmasta riippuvainen, kiinni. Siunattuja lukuhetkiä pyhän Raamatun Sanan ääressä. :thumbup:
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.12.2024 17:56

:think: Niinpä, kuinka hyvä onkaan lukea Jumalan Sanaa. Nyt on kuin nousut mieleni eräs asia, jota en minä ja ehkä et sinäkään uskon ystäväni välttämättä tule ajatelleeksi kun luemme Raamattua. Miksi me sitä luemme? Oppiaksemme Jumalamme tahdon, ymmärtäen miksi esim apostolit joutuivat kaikenlaisiin ongelmiin, koetuksiin, ja niinhän se on meillä jokaisella tänäkin päivänä, että koetuksia tulee, sekä lihaa kuoletetaan..Ja sehän ei koskaan tunnu kivalta, ehei. :???:

1. Piet. 1:
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.

6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.

8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.

Otampa vielä tämän joka tuli eteeni Vanhan testamentin puolelta:

Sak. 13:
1 Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan.
2 Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalain nimet maasta, eikä niitä enää muisteta. Myöskin profeetat ja saastaisuuden hengen minä ajan maasta pois.

3 Ja jos joku vielä ennustaa, sanovat hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, hänelle: "Sinä et saa elää, koska olet puhunut valhetta Herran nimeen". Ja hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, lävistävät hänet hänen ennustamisensa tähden.
4 Sinä päivänä häpeävät profeetat itsekukin näkyään, kun he ennustavat, eivätkä he valhetellakseen pue yllensä karvaista vaippaa.

5 Hän sanoo: "En ole profeetta, vaan peltomies, sillä eräs mies on ostanut minut orjaksi jo nuoruudessani".
6 Ja jos häneltä kysytään: "Mitä ovat nuo haavat sinun rinnassasi?" vastaa hän: "Ne lyötiin minun ystäväini huoneessa".
7 Heräjä, miekka, minun paimentani vastaan ja minun lähintä miestäni vastaan, sanoo Herra Sebaot. Lyö paimenta, ja joutukoot lampaat hajallensa; mutta minä käännän jälleen käteni pienimpiä kohden.

8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

Muistetaan aina, että; "Se on loppujen lopuksi hyvin pieni lauma joka pelastuu, jotka ovat hereillä, valvovia uskovia, kun Herra Jeesus tulee hakemaan omiaan." Mitä Jeesus sanoikaan? :think:

Luukas 18
1 Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä.
2 Hän sanoi: "Eräässä kaupungissa oli tuomari, joka ei peljännyt Jumalaa eikä hävennyt ihmisiä.
3 Ja siinä kaupungissa oli leskivaimo, joka vähän väliä tuli hänen luoksensa ja sanoi: 'Auta minut oikeuteeni riitapuoltani vastaan'.
4 Mutta pitkään aikaan hän ei tahtonut. Vaan sitten hän sanoi mielessään: 'Vaikka en pelkää Jumalaa enkä häpeä ihmisiä,
5 niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni'."

6 Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo!
7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Miten me sitten kestämme, kun tulee ne vaikeat ajat, jos vielä viedään pois raamatutkin? Niin, uskon että se aika vielä koittaa, eikä tämä ole pelottelua, vaan kun aikaa kuluu, niin meitä Herran omia aletaan vihata sekä vainota vain yhä enemän ja enemmän..Miten me silloin luemme Raamatun Sanaa, kun niitä [Raamattuja] ei enää ole? Siksi uskon, että on äärettömän tärkeää, sekä arvokasta tutkia Jumalan Sanaa päivittäin, niin että Kun tulee se aika, niin meidän muistissamme on monia hyviä ja tärkeitä Raamatunpaikkoja. Ja tietenkin vielä Pyhä Henki niistä meille muistuttaa. :thumbup:

Ps. 26:
2 Tutki minua, Herra, ja pane minut koetukselle, koettele minun munaskuuni ja sydämeni.
3 Sillä sinun armosi on minun silmäini edessä, ja minä olen vaeltanut sinun totuudessasi.

4 En minä istu valheen miesten seurassa enkä kulje salakavalain kanssa.
5 Minä vihaan pahojen seuraa enkä istu jumalattomien parissa.

6 Minä pesen käteni viattomuudessa, ja astun kulkueessa sinun alttarisi ympäri, Herra,
7 antaakseni kuulua kiitokseni äänen ja julistaakseni kaikkia sinun ihmeitäsi.

8 Herra, minä rakastan sinun huonettasi, sinun asuinsijaasi, sitä paikkaa, jossa sinun kirkkautesi asuu.
9 Älä tempaa pois minun sieluani syntisten kanssa äläkä minun henkeäni verenvuodattajain kanssa,
10 joiden käsiä ilkityö tahraa, joiden oikea käsi on lahjuksia täynnä.

11 Mutta minä vaellan nuhteettomasti; vapahda minut ja ole minulle armollinen.
12 Minun jalkani seisoo tasaisella maalla; seurakunnan kokouksissa minä kiitän Herraa.

:thumbup: :wave: Siunattuja Sanan tutkimis hetkiä sinulle ystäväni! :wink:
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jumalan Sanaa