Ps. 27:
8 Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi: "Etsikää minun kasvojani". Herra, minä etsin sinun kasvojasi.
9 Älä kätke minulta kasvojasi, älä työnnä vihassa pois palvelijaasi. Sinä olet minun apuni, älä minua jätä, älä minua hylkää, pelastukseni Jumala.
10 Vaikka minun isäni ja äitini minut hyljätkööt, niin Herra minut korjaa.
11 Neuvo, Herra, minulle tiesi ja johdata minua tasaista polkua minun vihamiesteni tähden.
12 Älä anna minua alttiiksi ahdistajaini vimmalle, sillä väärät todistajat nousevat minua vastaan ja puuskuvat väkivaltaa.
13 Mutta minä totisesti uskon näkeväni Herran hyvyyden elävien maassa.
14 Odota Herraa. Ole luja, ja vahva olkoon sinun sydämesi. Odota Herraa. Mietin jälleen juuri tuota Raamatun lukemisen merkitystä ja tärkeyttä meille Herran omille. Toki kaikkien ihmisten on hyväksi lukea Raamattua, mutta minulle itselleni ainakin ennen uskoontuloani Raamattu oli aikalailla hebreaa ja se ei vaan kiinostanut sillai, eikä avautunut ja kun se ei auennut, niin sit sitä ei jaksanutkaan kauaa lukea. Vasta kun tulin ns herätykseen ja kun Isä, Jumala alkoi vetään minua omakseen ja pelastukseen, niin yht' äkkiä se vain alkoikin kiinnostaa tosi paljon ja luin koko Raamatun läpi muutamassa kuukaudessa, vaikka olen aina ollut laiska lukemaan yhtään mitään.
Nyt tänä aikana varsinkin kun ei aina ole ollut pitkiin aikoihin edes kokouksiakaan, niin aika moni on
kuin laiskistunut ja haluton lukemaan Jumalan Sanaa säännöllisesti
joka päivä. Ja sitten kun ei
muka jakseta, tai
sit aiotaan lukea hiukan myöhemmin vasta, niin kuinka usein se lukeminen sitten onkin pian jäänyt siltä ja
ehkä jopa monilta seuraaviltakin päiviltä lukematta?!
Ja mitä vähemmän luemme Sanaa, niin sit on usein rukouselämäkin kuihtunut ja kuivunut ja sitä
kin on siirretty.. Ja kun nämä 2 tärkeää asiaa jää ja jätetään pois joka päiväisestä elämästämme, niin eipä tarvitse sitten ihmetellä, kun uskonelämämmekin alkaa kuihtua, kuivua, ja kaikki muut, vähemmän tärkeät asiat valtaavat mielemme ja lihaammekin ruokitaan kaikella muulla kuin Jumalan edessä edes pienikin hetkinen viipyen. Se on saatanalle mieleen ja uskonelämällemme vaaraksi!
1. Aik. 16:
8 "Kiittäkää Herraa, julistakaa hänen nimeänsä, tehkää hänen suuret tekonsa tiettäviksi kansojen keskuudessa.
9 Laulakaa hänelle, veisatkaa hänelle, puhukaa kaikista hänen ihmeistänsä.
10 Hänen pyhä nimensä olkoon teidän kerskauksenne; iloitkoon niiden sydän, jotka etsivät Herraa.
11 Kysykää Herraa ja hänen voimaansa, etsikää alati hänen kasvojansa.
12 Muistakaa hänen ihmetöitänsä, jotka hän on tehnyt, hänen ihmeitänsä ja hänen suunsa tuomioita,
13 te Israelin, hänen palvelijansa, siemen, Jaakobin lapset, te hänen valittunsa.
14 Hän, Herra, on meidän Jumalamme; hänen tuomionsa käyvät yli kaiken maan.
15 Muistakaa hänen liittonsa iankaikkisesti, hamaan tuhansiin polviin, sana, jonka hän on säätänyt,
16 liitto, jonka hän teki Aabrahamin kanssa, ja hänen lisakille vannomansa vala.
17 Hän vahvisti sen käskyksi Jaakobille, Israelille iankaikkiseksi liitoksi.Älä sinäkään vähättele Raamatun lukemisen arvoa, tärkeyttä, sillä tutkimalla Jumalan Sanaa niin se on kuin rukiista ja vahvaa evästä päivittäin, ja silloin uskosi vahvistuu, se kestää paremmin vastoinkäymisetkin ja tuo sydämeesi voiman sekä rauhan, Hänen antamansa ilon pelastuksestamme. Raamatun luku sekä rukouselämä ovat kaiken A&O jokaiselle uskossa jo elävälle samoin, kuin sinulle
kin joka haluat oppia tuntemaan, sekä löytää elämääsi Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan!
Älä luovuta; vaan jatka lukemistasi tuntui tai oli tuntumatta miltään, se on
Päätös lukea samoin kuin rukoillakin ja se
ei ole sinun eikä minun, ei kenenkään tunnemaailmasta riippuvainen, kiinni. Siunattuja lukuhetkiä pyhän Raamatun Sanan ääressä.