VOITONJULISTUS
by David Wilkerson | May 18, 2012
Mitä Jumala odottaa meiltä, kun meidät on vihmottu Jeesuksen verellä? Velvoittaako tämä vihmonta meitä jollakin tavalla? Kyllä se velvoittaa. Jos meidät on vihmottu Jeesuksen verellä, meidän on määrä tehdä kaksi asiaa:
1. Meidän on mentävä rauhaan eikä epäillä enää yhtään.
Kun Mooses vihmoi verta syntisten israelilaisten päälle, heidän ei tarvinnut kertaakaan epäillä, etteivätkö heidän syntinsä olleet anteeksi annetut ja Jumala hyväksynyt heitä. He luottivat tuohon vihmontavereen.
Tänään meidän päällemme vihmottu veri ei ole härkien, vuohien tai lampaiden verta, vaan Kristuksen, Jumalan Karitsan verta. Me kuitenkin epäilemme ja pelkäämme paljon enemmän kuin israelilaiset.
Martti Luther sanoi, että on jumalanpilkkaa ottaa takaisin ne synnit, jotka oli sälytetty Kristuksen päälle. Olen samaa mieltä. On täysin jumalatonta kulkea ympäriinsä syyllisenä ja tuomiota peläten. Meidän ei pidä sanoa: ”Raamattu sanoo, että olen puhdistettu, vanhurskautettu ja suojassa Saatanan hyökkäyksiltä uskon kautta, mutta en saata uskoa, että niin ihmeellinen asia voisi olla mahdollista.”
2. Meidän tulee ylistää Jumalaa kiitollisin sydämin, eikä ikinä epäillä.
Meidän on määrä kiittää Jumalaa Jeesuksen kalliista verestä, äänekkäästi ylistäen:
”Vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet”(Room. 5:11).
”Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset”(Ps.32:11).
”Autuas se kansa, joka tuntee juhlariemun, ne, jotka vaeltavat sinun kasvojesi valkeudessa, Herra! ”(Ps.89:15).
”Minä iloitsen suuresti Herrassa, minun sieluni riemuitsee minun Jumalassani, sillä hän pukee minun ylleni autuuden vaatteet ja verhoaa minut vanhurskauden viittaan” (Jes.61:10).
Ota vastaan Jeesuksen veren voitto omaan elämääsi ja ala ylistää häntä nyt sen lupauksen tähden, että lunastuksen päivä on vielä tuleva.