HENGEN TODISTUS!
by David Wilkerson | October 19, 2010
"Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus"(1 Joh.5:6).
On aikoja, jolloin Pyhän Hengen sisäinen todistus ei salli minun pysyä vaiti. Henki valtaa minut ja minun on pakko avata suuni.
Pyhä Henki asuu meissä paljastamassa, mikä on totta ja mikä valhetta. Hän puhuu tyynellä, hiljaisella äänellä syvällä sisimmässämme. Monet esi-isistämme uskoivat tähän Hengen työhön. He saarnasivat paljon "todistuksen omistamisesta". Valitettavasti en ole enää kuullut tämän totuuden saarnaamista. Itse asiassa Hengen todistuksesta ei nykyään puhuta lainkaan useimmissa seurakunnissa!
Uskovat tarvitsevat Hengen todistusta enemmän kuin koskaan. Tulemme tarvitsemaan sitä yhä enemmän, kun Herran päivä tulee lähemmäs! Saatana tekeytyy häpeämättömästi valkeuden enkeliksi eksyttäen, jos mahdollista, Jumalan valitutkin. Hänen paheelliset houkutuksensa kukoistavat; väärät opit, väärät opettajat ja väärät evankeliumit.
Hengen sisäinen todistus toimii "rauhan periaatteella". Jumalan rauha on suurin asia, jonka voit omistaa. Jos rauhasi rikkoutuu, voit olla varma, että Pyhä Henki puhuu sinulle! Kun koet levottomuutta sisimmässäsi, vapinaa ja levottomuutta syvällä sisimmässäsi, Jumala sanoo sinulle, että jokin on huonosti. Tunnet hänen häpeänsä, hänen murheensa ja vihansa!
"Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha" (Kol.3:15). Mikä tahansa kätketty, katumaton synti ryöstää uskovalta hänen kalliin rauhansa! Hänen sydäntänsä repii syyllisyys, tuomio ja pelko. Pyhällä Hengellä on vain kaksi sanaa hänelle: "Kadu! Pakene!"
Kyllä, Henki puhuu sinulle ojennukseksi. Hän hoitaa syntisi, vanhurskautesi ja tuomiosi. Jos tarvitset johdatusta, hän antaa sitä tyynellä, hiljaisella äänellä, joka kertoo sinulle, mitä sinun tulee tehdä ja minne mennä. Henki ei suostu toimimaan epäpuhtaassa astiassa!
Jos pidät kiinni synnistä, et tunnusta sitä tai käsittele sitä, oma sydämesi alkaa syöttää sinulle valheiden ketjua. Kuulet opetuksia, jotka helpottavat oloasi synnissäsi. Ajattelet: "Ei minun ongelmani ole niin paha. En tunne olevani tuomittu." Et voisi olla pahemmin harhassa!
Jesaja puhuu ihmisjoukosta, joka väitti haluavansa todelliseen neuvonpitoon Jumalan kanssa. He sanoivat: "Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme, täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus, että me sen tiedämme!"(Jes.5:19).
Näillä ihmisillä oli petos sydämessään, ja he päätyivät väärille urille kaikissa neuvoissaan! Synti oli sokaissut heidän arvostelukykynsä! Lopulta he eivät pystyneet havaitsemaan pahuutta. Asioita, jotka olivat pyhiä ja puhtaita, he kutsuivat epävanhurskaudeksi. Jesaja vastasi heille: "Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!" (Jes.5:20).