Antero Laukkasen sähköpyörätuolikiertue on ollut ”valtava me

Pitkiä kirjoituksia, kirjojen esittelyä, ym..

Antero Laukkasen sähköpyörätuolikiertue on ollut ”valtava me

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.06.2023 08:42

Antero Laukkasen sähköpyörätuolikiertue on ollut ”valtava menestys” — uutuuskirja julkistettiin Vapaakirkon kesäjuhlilla
ANTERO LAUKKANEN 11.06.2023 19:36
PIA KORHONEN
Suomen Viikkolehti

Kuva
Kuvassa vasemmalta lukien ovat Laukkasen kirjan toimittanut Iina Mattila, kustantaja Päivä Osakeyhtiön toimitusjohtaja Merja Pitkänen, Antero Laukkanen ja hänen puolisonsa Leena Laukkanen. Kuva: Pia Korhonen

Antero Laukkanen jaksoi naurattaa yleisöään pitkälle edenneestä ALS:sta huolimatta.

Entisen kansanedustaja (kd.) Antero Laukkasen uutuuskirjan Kansanedustajan salainen elämä (Päivä Osakeyhtiö) julkistusjuhlaa vietettiin Vapaakirkon kesäjuhlilla lauantaina 10. kesäkuuta. ALS:ia sairastavan Laukkasen pääsyä juhlille jännitettiin etukäteen, sillä tauti on edennyt nopeasti. ALS on lihasten toimintaa ohjaavia liikehermosoluja rappeuttava sairaus, johon ei ole parannuskeinoa.

Heti aluksi tuli kuitenkin selväksi, että huumorintajuaan mies ei ole menettänyt. Kirkkokunnanjohtaja Hannu Vuorisen pitkähkön alkujuonnon päätteeksi Laukkanen totesi ensi töikseen:

– Mä luulin, että Hannu haluaa puhua koko ajan.

Armosta ja rikastumisesta

Teoksen toimitti Iina Mattila, joka työskentelee kristillisdemokraattien poliittisena asiantuntijana ja on tuntenut Laukkasen pitkään. Hän totesikin vaikuttuneensa entisen kansanedustajan elämästä ja uskoo Jumalan johdattaneen heidät kirjaprojektiin.

Laukkanen kertoi, että Päivä Osakeyhtiön toimitusjohtaja Merja Pitkänen oli jo vuonna 1998 kysynyt, milloin hän kirjoittaisi kirjan. Sitten, kun on jotain sanottavaa, oli Laukkanen vastannut. Nyt oli, ja teos lienee tehty viimeisillä mahdollisilla hetkillä.

Vaikka puhe oli jo taudin hidastamaa, Laukkanen jaksoi naurattaa yleisöään. Hän kertoi, että kun toimittaja oli kysellyt syitä kirjoittaa kirja, hän oli antanut kaksi. Ensinnäkin hän halusi kertoa teoksellaan, että Jumalan armo riittää. Toisekseen hän halusi rikastua.

– On hyvä olla rehellinen.

Laukkanen myös pyysi yleisön joukossa istunutta Timo Soinia nousemaan ylös ja kertoi, että kilpajuoksussa eduskuntaan hän oli aikoinaan toivonut, että Soini söisi ”liian monta berliininmunkkia ja saisi sydänkohtauksen”.

”Tulin tämän työn tuloksena uskoon”

Kirjan julkistusjuhla nimenomaan Vapaakirkon kesäjuhlilla oli Antero Laukkaselle merkityksellistä.

– Minä tulin tämän työn tuloksena uskoon.

Hän myös korosti useaan otteeseen Jumalan armoa ja sitä, että siitä riittää kaikille. Myös yhä edelleen hänelle itselleen; Laukkanen kuittasi, että vihollinen oli hänet pyörätuoliin sitoessaan takuulla ajatellut miehen työn loppuvan siihen. Toisin kävi.

– Siitä alkoi rollaattorikiertue — valtava menestys.

Sen jälkeinen sähköpyörätuolikiertue on ollut samaan tapaan ”valtava menestys”. Ja seuraavaksi on vuorossa sähkösänkykiertue, Laukkanen ennakoi.

– Se on oleellista kirkkokunnanjohtajallekin — millaista on, kun saarnaa levosta käsin.

Laukkasen kirjan kustantanut Päivä Osakeyhtiö kustantaa myös Suomen Viikkolehteä.

Kuva

Aiheeseen liittyvää: Antero Laukkanen vastaanotti rukouspyyntöjä suoraan presidentiltä – ”Jos joku ei ymmärrä esirukouksen merkitystä, se on hänen ongelmansa eikä meidän”
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19674
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Paluu Jatkuvia kirjoituksia, kirjojen ym esittelyä..

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron