Uutisankkuri Keijo Leppänen valitsee Vuoden kristillisen kir

Pitkiä kirjoituksia, kirjojen esittelyä, ym..

Uutisankkuri Keijo Leppänen valitsee Vuoden kristillisen kir

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.08.2022 10:34

Uutisankkuri Keijo Leppänen valitsee Vuoden kristillisen kirjan 2022: ”Arvostan yllättävyyttä ja rohkeutta”
KRISTILLINEN KIRJA 15.08.2022 07:16 (päivitetty 18:32)
SEURAKUNTALAINEN TOIMITUS

Kuva
Keijo Leppänen on itsekin kirjoittanut useita kirjoja. Viimeisimpänä keihäänheittäjä Tero Pitkämäen elämäkerran Keihäsmies. Kuva: Mika Poutala

– Kristillisessä kirjassa arvostan samaa kuin kirjassa ylipäätään: että se on lumoava ja napakka, että teksti on värikästä. Sisällössä arvostan yllättävyyttä ja rohkeutta: ettei kirja ole ennalta arvattava ja pliisu, Keijo Leppänen kertoo.

Se, mitä hän odottaa kristilliseltä kirjalta, määrittelee pitkälti myös hänen valintakriteerinsä. Hän lisää vielä, ettei haittaa, vaikka kirjan ote johonkin tiettyyn asiaan olisi kriittinenkin.

Leppänen ei yllättynyt siitä, että häntä pyydettiin Vuoden kristillisen kirjan valitsijaksi.

– Olenhan itsekin kirjoittanut jokusen kirjan. Ja tässä tilanteessa on mukava päästä oikeasti arvioimaan, mitä muut tekevät. Tähän asti muut ovat arvioineet, mitä minä teen, hän virnistää.

Edellisvuosien valitsijoista Leppänen tuntee hyvin tai melko hyvin moniakin: Sanna Ukkolan, Mari Leppäsen, Timo Soinin, Tapani Ruokasen...

– On heidän joukossaan yksi sukulainenkin, pikkuserkku!

Vielä ehtii mukaan

Vuoden kristillinen kirja 2022 -kilpailu on avoin kaikille kustantajille. Omakustanteidenkin tekijät ovat tervetulleita mukaan. Mutta kilpailuun osallistumisen takaraja lähestyy, sillä viimeinen kirjojen lähettämispäivä on 5. syyskuuta. Viime vuonna teoksiaan lähetti ehdolle 23 eri kustantajaa, lisäksi tuli neljä omakustannetta.

Esiraati seuloo ehdokaskirjoista kuusi finalistia, joista Keijo Leppänen valitsee voittajan. Sekä voittajateos että yleisön suosikki julkistetaan Helsingin kirjamessuilla lauantaina 29.10.

Piispa Mari Leppänen valitsi Vuoden kristilliseksi kirjaksi 2021 Anni Pesosen teoksen Credo – Tieni mystiikkaan.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19674
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Paluu Jatkuvia kirjoituksia, kirjojen ym esittelyä..

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron