KUULIAISUUDEN VIRTA
by David Wilkerson | April 6, 2012
On tärkeätä, että ymmärrämme, mikä on motiivina omassa kuuliaisuudessamme. Jos nimittäin lähde ei ole puhdas, kaikki siitä virtaava on saastunutta.
Surullinen totuus on, että monet uskovat tottelevat näinä päivinä Jumalaa vain, koska he pelkäävät helvettiin joutumista. He pelkäävät Isän vihaa ja heidän kuuliaisuutensa häntä kohtaan on vain ”lainalaista”. Heillä ei ole aitoa halua miellyttää häntä.
Jeesus teki kaiken rakkaudesta Taivaallisen Isänsä iloksi: ”Niin Jeesus sanoi heille: ’Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista’ "(Joh 8:28 – 29).
Tämä oli se kallio, se perusta, jolle Jeesus rakensi oman elämänsä kuuliaisuuden. Se oli lähde, josta hänen kuuliaisuutensa virtasi. Sen pitäisi olla myös meidän kalliomme.
”Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt”(Joh 6:38).
Jeesus sulkeutui hiljaisuuteen, rukoukseen vuorten huipuilla, usein yökausiksi Isänsä seuraan. Hänen suuri rukouksensa oli: ”Isä, mitä sinä tahdot? Mikä tuo sinulle iloa? Mitä voin tehdä täyttääkseni sinun sydämesi kaipauksen?”
Tämä asenne on henkilöllä, jolla on Kristuksen Henki. Sen pitäisi olla myös meidän asenteemme, jotta voisimme rakentaa kallioille. Kaiken kuuliaisuutemme perustavan syyn pitäisi olla: ”Teen kaiken, koska haluan miellyttää Herraani. Tahdon tuottaa hänelle suurta iloa.”