HÄN VAPAHTI MINUT VIHOLLISESTANI
by David Wilkerson | June 26, 2012
”Hän ojensi kätensä korkeudesta ja tarttui minuun, veti minut ylös suurista vesistä; hän pelasti minut voimallisesta vihollisestani, minun vihamiehistäni, sillä he olivat minua väkevämmät. He hyökkäsivät minun kimppuuni hätäni päivänä, mutta Herra tuli minun tuekseni. Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun” (Ps.18:16- 19).
Tässä psalmissa Daavid muisteli suurta vapahdustaan menneisyydessä. Hän iloitsi, koska Herra oli pelastanut hänet hänen vihollistensa käsistä: ”Ylistetty olkoon Herra! - niin minä huudan, ja vihollisistani minä pelastun”(Ps.18:3).
Daavidin elämässä oli juuri päättynyt kauhea koetusten aika. Saul oli luvannut maksaa palkkion hänen päästään ja ajanut häntä takaa säälimättä. Niin hänen oli pakko nukkua luolissa, kallionkoloissa ja avoimilla niityillä. Daavid sanoi tuosta pimeästä ajastaan: ”Helvetin tuskat ympäröitsivät minut, ja minä elin ahdistuksessa. Jumalattomat miehet saivat minut ajattelemaan, että viholliseni voittaisivat minut. He kaikki vihasivat minua!”
Jumala tuli kuitenkin jyristen taivaasta vapauttamaan Daavidia: ”Hän notkisti taivaat ja astui alas... Ja Herra jylisi taivaassa... Hän ojensi kätensä korkeudesta ja tarttui minuun, veti minut ylös suurista vesistä; hän pelasti minut voimallisesta vihollisestani, minun vihamiehistäni, sillä he olivat minua väkevämmät”(Ps.18:9, 13, 16- 17).
Demoniset voimat olivat ympäröineet Daavidin, ja vihollinen oli tullut hänen päälleen kuin tulva. Kuitenkin Daavid pystyi sanomaan: ”Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun”(Ps.18:19).
Daavid saattoi sanoa: ”Jumala vapahti minut kaikista vihollisistani, suruistani ja helvetin valloista, koska olen hänelle kallisarvoinen. Jumala on minuun mielistynyt!”
Rakas lukija, Jos tarvitset vapautusta, oli se sitten himoista, kiusauksista tai koetuksista, oli sinun ongelmasi mielen, hengellisyyden, tunne-elämän tai fyysisen olemuksesi alueella, avain niiden ratkaisuun on tämä: Jumala on sinuun mielistynyt! Sinä olet hänelle kallisarvoinen!