METSÄSTÄJÄ
by David Wilkerson | June 29, 2012
”Sillä porttonaisen tähden menee leipäkakkukin, ja naitu nainen pyydystää kallista sielua” (San.6:26).
Jakeen porttonainen on paholainen. Hän metsästää niitä, jotka ovat Jumalalle kallisarvoisia.
Paholainen yrittää vietellä jokaista, joka isoaa Herraa. Miksi luulet joutuneesi niin moniin koetuksiin? Koko elämäsi ajan sinua on koeteltu, mutta ei siksi, että olisit paha. Ei, vaan siksi, että Saatana tietää, kuinka kallisarvoinen olet Jumalan silmissä. Paholainen tähtääkin tämän elämän jälkeiseen.
Erään julistusmatkani aikana tapasin nuoren miehen, joka oli noita. Itse asiassa hän oli noitaryhmän johtaja. Vaikka nuori mies oli syvästi mukana okkultismissa, hän ei uskonut Saatanan ja hänen demoniensa pystyvän valtaamaan häntä.
Eräänä iltana hän yritti nukahtaa, mutta näki hirveitä, demonisia kasvoja liitelevän makuuhuoneen katossa, vaanien häntä. Kun ne alkoivat kokoontua pilven tavoin ja muodostaa suppiloa, nuori mies tajusi, että ne olivat aikeissa tulla hänen sydämeensä.
Hän oli kauhusta jäykkänä. Sitten hän muisti jotakin lapsuudestaan ja huusi:”Jeesuksen nimessä, lähtekää!” Kaikki demonit katosivat silmänräpäyksessä.
Seuraavana yönä samat vallat tulivat entistä suuremmin joukoin. Kun nuori mies oli mennyt nukkumaan, hän kuuli jyrisevän äänen. Hän katsoi ylös ja näki, että koko huone oli täynnä rumia, kamalia olentoja. Ne alkoivat taas muodostaa suppiloa. Tässä kertaa nuori mies nousi ylös sängystään ja huusi: ”Minä suojaudun Jeesuksen vereen!” Taas kaikki demonit hävisivät.
Nuori mies ajatteli: ”Seuraavan kerran, kun ne tulevat, en mahda niille mitään.” Niin hän soitti eräälle uskovalle ystävälleen ja pyysi tätä mukaansa erääseen minun tilaisuuteeni.
Tilaisuuden aikana nuori noitayhteisön johtaja joutui Pyhän Hengen vaikutuksen alaiseksi. Hän antoi sydämensä Herralle. Hän todisti, että hän muisti kuusivuotiaana antaneensa sydämensä Jeesukselle, vaikka hänen oma kotiväkensä oli taustaltaan okkultistinen. ”Muistan selvästi, kuinka menin talomme takana olevaan metsään ja sanouduin irti okkultismista”, hän sanoi.
Olen nähnyt tämän saman Jumalalle antautuneen sydämen omissa lapsissani ja lastenlapsissani. Itsellänikin oli sellainen sydän jo lapsena. Niinpä tiesin tarkalleen, mistä nuori mies puhui.
Yhtäkkiä lamppu syttyi sisimmässäni. Ymmärsin, miksi paholainen oli yrittänyt päästä tämän nuoren miehen valtiaaksi ja tuhota hänet. Vain siksi, että hän oli kallisarvoinen Jumalalle.