David Wilkersonin kirjoituksia

Pitkiä kirjoituksia, kirjojen esittelyä, ym..

Re: David Wilkersonin kirjoituksia

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.11.2013 11:55

MYRSKYN TUIVERTAMANA
by David Wilkerson | March 2, 2012

Onko sinulla huolia työssäsi tai urallasi? Kun luet seuraavia jakeita, muista, että merimiehet laivoissaan ovat uraihmisten ja liikemiesten kaltaisia. Suuret vedet kuvaavat kilpailun maailmaa, toiminnan valtamerta.

"He lähtivät laivoilla merelle ja kävivät kauppaa suurilla vesillä. He näkivät Herran työt ja hänen ihmeelliset tekonsa meren syvyyksissä. Hän sanoi sanansa ja nosti myrskytuulen, joka kohotti korkealle sen aallot.... He horjuivat ja hoippuivat kuin juopunut, ja kaikki heidän taitonsa hämmentyi"(Ps.107:23- 27).

Nämä ihmiset ovat Jumalan rakkaita pyhiä. He pelkäävät hänen suuruuttaan ja voimaansa, mutta myrsky puhkeaa. Sitä he eivät hallitse. Ei ole kyse synnin tuomiosta. Silti aallot raastavat heitä, niellen heidän veneensä. He joutuvat hämmennyksiin joka puolella syntyvien ongelmien takia. Näyttää siltä, että heidän laivansa hukkuu. Yhtäkkiä he ovat sekaisin ja ihmeissään: "Heidän sielunsa menehtyi tuskasta"(jae 26).

Moni uraihminen on kertonut minulle: "Näyttää pahalta. En tiedä, mitä tapahtui, mutta yhtäkkiä jouduin hankaluuksiin." Aikaisemmin he olivat pystyneet hoitamaan omat ongelmansa ja selviytymään kriisistä toisensa jälkeen. Tämä koettelemus vain tuntuu läpi pääsemättömältä. Nyt he ovat henkisesti ja fyysisesti aivan puhki.

Kuinka helposti unohdammekaan, että Taivaallinen Isämme on vierellämme työssä, riippumatta työalasta tai kutsumuksesta. Tosiaankin, hänen tietämättään ei meille tapahdu mitään. Hänellä on valta kaikkien vaikeuksiemme ylitse. Hänellä on myös päämäärä ja tarkoitus niiden takana.

Mitä voit tehdä, jos yhtiökumppanisi ei osaa neuvoa eikä konsulteistakaan ole apua? Mihin käännyt, kun aviopuolisollasi, pastorillasi, parhaalla ystävälläsi ei ole mitään neuvoa sanottaa? En itse ole liikemies, mutta voin viitata merimiehiin psalmissa 107:

"Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän päästi heidät heidän ahdistuksistaan. Hän tyynnytti myrskyn, ja meren aallot hiljenivät. He iloitsivat, kun tuli tyyni, ja hän vei heidät toivottuun satamaan" (Ps.107:28 -30).
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.11.2013 12:05

HENGEN TODISTUS!
by David Wilkerson | October 19, 2010

"Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus"(1 Joh.5:6).

On aikoja, jolloin Pyhän Hengen sisäinen todistus ei salli minun pysyä vaiti. Henki valtaa minut ja minun on pakko avata suuni.

Pyhä Henki asuu meissä paljastamassa, mikä on totta ja mikä valhetta. Hän puhuu tyynellä, hiljaisella äänellä syvällä sisimmässämme. Monet esi-isistämme uskoivat tähän Hengen työhön. He saarnasivat paljon "todistuksen omistamisesta". Valitettavasti en ole enää kuullut tämän totuuden saarnaamista. Itse asiassa Hengen todistuksesta ei nykyään puhuta lainkaan useimmissa seurakunnissa!

Uskovat tarvitsevat Hengen todistusta enemmän kuin koskaan. Tulemme tarvitsemaan sitä yhä enemmän, kun Herran päivä tulee lähemmäs! Saatana tekeytyy häpeämättömästi valkeuden enkeliksi eksyttäen, jos mahdollista, Jumalan valitutkin. Hänen paheelliset houkutuksensa kukoistavat; väärät opit, väärät opettajat ja väärät evankeliumit.

Hengen sisäinen todistus toimii "rauhan periaatteella". Jumalan rauha on suurin asia, jonka voit omistaa. Jos rauhasi rikkoutuu, voit olla varma, että Pyhä Henki puhuu sinulle! Kun koet levottomuutta sisimmässäsi, vapinaa ja levottomuutta syvällä sisimmässäsi, Jumala sanoo sinulle, että jokin on huonosti. Tunnet hänen häpeänsä, hänen murheensa ja vihansa!

"Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha" (Kol.3:15). Mikä tahansa kätketty, katumaton synti ryöstää uskovalta hänen kalliin rauhansa! Hänen sydäntänsä repii syyllisyys, tuomio ja pelko. Pyhällä Hengellä on vain kaksi sanaa hänelle: "Kadu! Pakene!"

Kyllä, Henki puhuu sinulle ojennukseksi. Hän hoitaa syntisi, vanhurskautesi ja tuomiosi. Jos tarvitset johdatusta, hän antaa sitä tyynellä, hiljaisella äänellä, joka kertoo sinulle, mitä sinun tulee tehdä ja minne mennä. Henki ei suostu toimimaan epäpuhtaassa astiassa!

Jos pidät kiinni synnistä, et tunnusta sitä tai käsittele sitä, oma sydämesi alkaa syöttää sinulle valheiden ketjua. Kuulet opetuksia, jotka helpottavat oloasi synnissäsi. Ajattelet: "Ei minun ongelmani ole niin paha. En tunne olevani tuomittu." Et voisi olla pahemmin harhassa!

Jesaja puhuu ihmisjoukosta, joka väitti haluavansa todelliseen neuvonpitoon Jumalan kanssa. He sanoivat: "Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme, täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus, että me sen tiedämme!"(Jes.5:19).

Näillä ihmisillä oli petos sydämessään, ja he päätyivät väärille urille kaikissa neuvoissaan! Synti oli sokaissut heidän arvostelukykynsä! Lopulta he eivät pystyneet havaitsemaan pahuutta. Asioita, jotka olivat pyhiä ja puhtaita, he kutsuivat epävanhurskaudeksi. Jesaja vastasi heille: "Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!" (Jes.5:20).
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.11.2013 13:31

PUHTAAN JA NUHTEETTOMAN ELÄMÄN VOIMA
by David Wilkerson | September 12, 2011

Kun päätät vaeltaa nuhteettomasti Jumalan edessä, Herraa miellyttävällä tavalla, saat nähdä, että sinua sekä pelätään että halveksitaan. Ne, jotka ovat kadottaneet Jumalan suosion ja siunauksen, penseät tai maailmaan mukautuneet uskovat raivostuvat ja nousevat elämääsi vastaan!

Näemme tämän havainnollisesti kuvattuna 1. Samuelin kirjassa: "Ja Saul pelkäsi Daavidia, koska Herra oli hänen kanssansa, mutta oli poistunut Saulista... Ja Daavid menestyi kaikilla teillään, ja Herra oli hänen kanssansa. Kun Saul näki, että hänellä oli niin suuri menestys, rupesi hän häntä kammomaan" (1 Sam.18:12-15).

Daavidin nuhteeton vaellus iski pelon Saulin sydämeen! Kun Saul oli Daavidin läheisyydessä, hän muisti ajan, jolloin oli itse saanut nauttia Jumalan suosiota ja ihmisten arvostusta. Tottelemattomuus, kateus, ylpeys ja omatahto veivät Saulilta viimeisenkin pisaran Jumalan voimaa. Samalla häneltä meni myös ihmisten arvostus.

Saul joutui kohtaamaan kasvoista kasvoihin itseään nuoremman miehen, kokemattomamman, vähemmän hienostuneen puheessaan. Tällä tuntui kuitenkin olevan enemmän voimaa ja pyhyyttä! Hän oli puhdassydäminen, täynnä Pyhää Henkeä, ja Saul pelkäsi häntä!

Pidä mielessäsi, ettei Daavidia tässä pelännyt epäjumalanpalvelija tai pakana. Ei, Saul oli mies, joka oli tuntenut Pyhän Hengen voiman. Hänet oli aiemmin voideltu mahtavaksi, Jumalan valituksi mieheksi!

Daavid eli vain puhdasta elämää, ja Jumala vuodatti suosiotaan hänen päälleen. "Mutta koko Israel ja Juuda rakasti Daavidia, koska hän lähti ja tuli heidän edellänsä" (1 Sam.18:16).

Saul ei halunnut olla Daavidin läheisyydessä. Surullista kyllä, Saul edustaa tämän päivän maailmaan mukautunutta seurakuntaa. Se on kadottanut Jumalan voitelun. Hän on sen uskovan tyyppi, joka oli joskus aiemmin täynnä Pyhää Henkeä, kastettu, palanut Jumalalle. Kuitenkin tottelemattomuus, ylpeys ja himo ovat vieneet häneltä kaiken, mitä hän ennemmin tiesi Jumalasta.

Maailmaan mukautunutta uskovaa ei pelota mikään niin kuin pyhä nuhteeton elämä. Mitä enemmän elämäsi on samoilla linjoilla Herran tahdon ja hänen pyhyytensä kanssa, sitä enemmän joudut konfliktiin uskostaan luopuneiden kanssa.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.11.2013 15:36

OTA VASTAAN JUMALAN VOIMA JA LÄHDE TYÖHÖN!
by David Wilkerson | December 6, 2010

Kun Jeesuksen opetuslapsille kerrottiin voimakasteen saamisesta, he kysyivät: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?" (Ap.t. 1:6). Jeesus vastasi heille yksiselitteisesti: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut"! (j.7).

Pysähdypä hetkeksi miettimään, mihin heidän kysymyksensä oikein viittaa: "Herra, tarkoitatko, että aiot palauttaa Israelin valtakunnan, alkaen sen Yläsalissa vain meidän kanssamme? Mekö tuhoammeko Herodeksen ja Rooman? Mekö puhdistamme maan, pystytämme kuningaskunnan ja tuomme sinut takaisin?"

Me tiedämme, että Jeesus joutui käsittelemään johtajuuden ja vallan himoa joidenkin opetuslastensa kohdalla. Koen heidän kysymyksensä huokuvan jotain enemmän kuin halua asemaan ja voimaan. Se puhuu ihmisen tarpeesta olla osallinen jossakin suuremmassa, perimmäisemmässä tarkoituksessa. Se on halua olla jotain erityistä, olla oikea ihminen oikeaan aikaan.

Sydämissään opetuslapset ehkä miettivät: "Herra, mihin me sovimme sinun profeetallisessa aikataulussasi? Olisi hengellisesti rohkaisevaa tietää, että olemme yhden armotalouskauden lopussa ja että uusi päivä on valkenemassa. Kuinka innostuisimmekaan, jos kertoisit meille, että olemme elossa, palvelemme sinua tuona ratkaisun päivänä ja että käytät meitä kaiken kokoon käärimisessä!"

Rakkaat pyhät, jokaisella meistä on jossain määrin tämä tarve. Jeesuksen vastaus tähän oli suora: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja." Jeesus ei etsi päämäärätietoisia miehiä tai naisia, vaan haluaa todistajia itselleen! Hän sanoo: "Kysymys ei ole 'profeetallisesta ajasta' tai jostain suuremmasta päämäärästä, joka on säilytettynä sinun varallesi. Kyse on siitä, että minä tarvitsen todistajia tälle nykyiselle sukupolvelle!"

Tämä puhuttelee minua syvästi! Kuten monet muut tänä päivänä, minäkin haluan tietää, millä kohdalla Jumalan profeetallisessa kellossa olemme tällä hetkellä. Olemmeko suuren kärsimyksen ajan ovella? Onko Jumala kokoamassa uskovien viimeistä jäännöstä?

Sitten kuulen Jeesuksen sanovan: "Ei ole sinun asiasi tietää. Anna täyttää itsesi Pyhällä Hengellä. Odota Jumalaa, ota vastaan hänen voimansa ja lähde sitten todistamaan!" Meidän tulee elää valvovina, odottaen kunnostetuin ja palavin lampuin. Meidän tulee ikävöidä ja kaivata hänen saapumistaan. Meidän tulee julistaa hänen tulemistaan ja varoittaa hänen tuomioistaan. Ennen kaikkea meidän tulee olla hänen todistajiaan!
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.12.2013 10:56

LAKKAA MIETTIMÄSTÄ, KELPAATKO
by David Wilkerson | November 14, 2011

"Kansa pelkäsi Herraa.".. ja he tulivat ja ryhtyivät rakentamaan Herran Sebaotin, heidän Jumalansa, temppeliä"(Hagg.1:12, 14). Israelilaiset katuivat itsekkyyttään ja ryhtyivät jälleen rakentamaan temppeliä. He olivat taas siellä, missä heidän pitikin, rakentamassa Jumalan huonetta!

He seisoivat temppelin perustusten äärellä, ja seinät alkoivat kohota. Jokin oli kuitenkin hullusti, ja monet vanhuksista alkoivat itkeä. Miksi? Siksi, että he olivat nähneet Salomon temppelin loiston kuusikymmentä vuotta aikaisemmin. Uusi temppeli ei vetänyt sille vertoja. Päinvastoin, se ei näyttänyt oikein miltään!

Kansa alkoi puhua menneestä loistosta ja sanoi: "Tässä temppelissä ei ole edes liitonarkkia, ei armonistuinta eikä kerubeja. Alttarilla ei ole kuluttavaa tulta eikä shekina-pilvi laskeudu temppelin ylle. Kaiken raskaan työmme, uhrauksiemme ja kuuliaisuutemme jälkeen, vaikka olimme panneet Jumalan asiat ensimmäisiksi, me emme saa valmista aikaan! Tämä ei ole mitään verrattuna entiseen. Miksi nähdä vaivaa, miksi jatkaa, kun näemme niin vähän tulosta aherruksestamme."

Jumalan kansan enemmistö antaa periksi tänä päivänä, koska he ajattelevat, etteivät saa mitään aikaan! He menevät israelilaisten lailla takaisin Jumalan luo, panevat hänet etusijalle, etsivät hänen tahtoaan, rakentavat hänen huonettaan. Kun he katsovat omaa elämäänsä, he sanovat: "Minulla on niin vähän tuotavana kaikesta yrittämisestäni huolimatta. Minussa on niin vähän Jumalan pyhyyttä, niin vähän hänen kunniaansa. Verrattuna muihin uskoviin minä en täytä mittaa. Mitä kannattaa yrittääkään! En saa koskaan voittoa!

Olen varma siitä, että monet uskolliset uskovat luopuvat yrittämisestä. He vertaavat itseään toisiin uskoviin ja lannistuvat, koska tuntevat alemmuutta.

Jos vain pysyt uskollisena Herralle etkä yritä mitata itseäsi millään muulla kuin omalla rakkaudellasi Jeesusta kohtaan, voit olla varma hengellisestä kasvusta. Lisäksi Jumala lupaa olla kanssasi.

Rakas lukija, voit panna merkille tämän, koska juuri Jumala antaa sinulle tämän lupauksen! Tästä hetkestä lähtien kiinnität katseesi Kristuksen ruumiin rakentamiseen. Asetat syrjään kaiken vertaamisen ja itsekkäät tiesi, annat hänen tulla kaikeksi kaikessa. Silloin alat nähdä hänen moninkertaisen siunauksensa. Voit kirjaimellisesti merkitä sen muistiin! Tulet tietämään, että hän suosii sinua, hymyilee sinulle, riemuitsee sinusta!
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.12.2013 08:53

JUMALAN TEIDEN KÄSITTÄMINEN
by David Wilkerson | December 23, 2011

Pian elämme aikaa, jolloin sana vapautus saa kokonaan uuden merkityksen! Ennen uskovat ajattelivat vapautuksen merkitsevän lähinnä fyysistä parantumista, mutta pian suurin vapautus saadaan pelosta ja kauhusta!

Vapautus tarkoittaa silloin "varmaa sanaa taivaasta." Jeesus sanoi, että "ihmiset menehtyvät pelätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaan" (ks. Luuk.21:26). Totisesti, ihmiset vaativat saada tietää, mitä Jumala aikoo tehdä seuraavaksi. He hapuilevat kaikkiin suuntiin voidakseen kuulla jonkun ihmisen puhuvan levollisesti, rauhallisesti. He pelkäävät kaikkien olevan hulluja. He itkevät: "Ole kiltti, kerro minulle! Onko tässä Jumalan tuomio? Milloin kaikki loppuu?"

Mitä luulet, kuka silloin pystyy vastaamaan? Sinä! Tavallinen uskova, joka on viettänyt aikaa Jumalan läsnäolossa! Kun kaikki hajoaa, sinä olet täynnä lepoa ja rauhaa, koska Jumala on kanssasi ja sinä kuulet sanoja taivaasta. Hän ilmoitti sinulle tämän olevan tulossa ja lupasi varjella sinua!

Uskon Jumalan käyttävän pyhää jäännöstään näinä viimeisinä päivinä havahduttamaan kansanjoukkoja, uudistamaan pastoreita ja herättämään seurakuntia. Tämä armeija kääntää ihmisten sydämet Herran puoleen - rukouksen ja jumalallisen parannussaarnan kautta.

Kun puhun pyhästä, koulutettavasta jäännöksestä, en tarkoita saarnaajia, evankelistoja enkä lähetystyön tekijöitä. Puhun tavallisista pyhistä, Jeesusta rakastavista uskovista, jotka ovat itse merkkeinä ja ihmeinä maailmalle, rauhallisina ja levollisina. Jumala ei tahdo ihmisviisauden kouluttamaa ammattiarmeijaa. Hän haluaa miehiä ja naisia, jotka ovat Pyhän Hengen opettamia, rukouksessa! Hän etsii uskovia, jotka ovat halunneet paeta hänen läsnäoloonsa. Siinä he ovat oppineet kuulemaan hänen ääntään.

Kuvaako tämä sinua? Onko sinun elämäsi juuri nyt todistus pelokkaalle ja perustuksiltaan järkkyvälle maailmalle? Minä kehotan sinua menemään yksin Jumalan eteen. Anna hänen puhua sinulle. Pyydä häntä osoittamaan elämässäsi oleva synti. Hylkää kaikki se, mistä Pyhä Henki tuomitsee sinut. Anna itsesi hänen käyttöönsä, hiljenny rukoukseen ja olet valmis sotilas hänen suureen, viimeisten päivien jäännöksen armeijaansa.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.12.2013 13:22

PYHÄN TOTUUDEN LÄPITUNKEVAT NUOLET
by David Wilkerson | October 21, 2011

Uskon, että Jumalan on saatettava meissä loppuun työnsä, ennen kuin voimme ottaa käyttöömme yhtään uuden liiton lupauksista. Mitä on työ, johon kaikki muut perustuvat? Jeremia sanoo:

"Ja minä teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton, niin etten käänny heistä pois, vaan teen heille hyvää; ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä, niin etteivät he minusta luovu"(Jer.32:40). Jumala tekee työtään edeltä käsin laittamalla meidän sydämiimme pelkonsa Pyhän Hengen kautta.

Jeremia puhuu tässä Jumalan uuden liiton varustuksista, ei vanhan. Jumala sanoo tässä hyvin selvästi, kuinka uuden liiton ensimmäinen työ tapahtuu: "Minä panen pelkoni heidän sydämiinsä". Hän antaa meidän tietää, ettemme itse voi saada sitä aikaan kätten päälle panemisella tai omilla yrityksillämme. Sen voi vaikuttaa meissä ainoastaan Jumalan Hengen työ.

Jumala sanoo meille tässä Raamatun kohdassa: "Aion tehdä sinussa ihmeellisiä tekoja. Minä lähetän oman Henkeni asumaan sinuun ja annan sinulle uuden sydämen. Hän kuolettaa sinussa kaikki lihan teot ja johtaa sinut täydelliseen vapauteen synnistä. Hän jopa vaikuttaa sinussa tahtomisen ja tekemisen, että minun hyvä tahtoni tapahtuisi.

Henkeni tosin täytyy tehdä yksi työ sinussa ennen kaikkia muita töitä. Hän laittaa sydämeesi todellisen Jumalan pelon syntiin nähden. Hän istuttaa sisimpääsi syvän pelon pyhyyttäni kohtaan. Niin et joudu pois käskyjeni tieltä. Muutoin syntisi johtaa sinua jatkuvasti poispäin minusta."

Yksinkertaisesti, Pyhä Henki muuttaa tapamme nähdä oma syntimme. Hän tietää, että me emme koskaan pääse vapaaksi, jollemme lakkaa katsomasta syntiämme liian kevyesti. Miten Pyhä Henki tekee tämän? Hän käyttää Jumalan Sanan tuomiota, pyhän totuuden läpitunkevia nuolia.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.12.2013 10:43

PIMEYS EI VOI PYSÄYTTÄÄ VALOA
by David Wilkerson | December 2, 2011

Oman julistustyöni alussa puhuin kirkoissa ympäri Amerikkaa varoittaen moraalisesta maanvyörystä. Kerroin ihmisille Iowassa, Oklahomassa ja kaikissa eteläisissä osavaltioissa, kuinka huumeet iskisivät pienimpiin kyläpahasiinkin. Huumeiden tyrkyttäjiä ilmestyisi kouluihin ja jopa leikkikentille. Minä varoitin häpeämättömästä homoseksuaalisuudesta ja alastonkulkueista kaupungeissamme. Profetoin siitä, kuinka alastomuutta ja seksuaalisia akteja esitettäisiin televisiossa suosituimpana katseluaikana.

Monet ihmiset, jotka kuulivat minun saarnaavan näistä asioista, luulivat minun olevan Marsista. Pastorit moittivat minua ja hyvää tarkoittavat uskovat tulivat sanomaan: "Ei voi olla! Jumala ei voi sallia sellaista tapahtuvan Amerikassa." Tänä päivänä useimmat noista ihmisistä ovat isovanhempia. He istuvat televisioidensa edessä katsellen näitä R-luokiteltuja (engl. restricted, suom. = alle 17v sopimaton) elokuvia, joista profetoin. Heidän lastenlapsensa ovat huumeiden ja alkoholin koukuissa. Varoittamani pimeys on nyt tullut.

Voitko kuvitella, kuinka pimeää voi olla kymmenen vuoden päästä tästä hetkestä, pitäisikö Herran vielä odottaa?

Kysyn myös sinulta: Kun näet pimeyden synkkenevän ympärilläsi, uskotko, että se voi voittaa evankeliumin valon? Pelkäätkö, että pimeys vielä murskaa ja sammuttaa sen?

Ei - ei ikinä! Pimeyden ja vihollisen raivon ei pidä ikinä säikyttää Jumalan kansaa. Raamattu sanoo, että Jeesus nousee ja loistaa pimeydessä, vaikka maailma pimeneekin! "Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus"(Jes.9:2).

Me elämme ajassa, joka on täynnä kuolemaa ja pimeyttä. Jumala sanoo, että noina aikoina hänen valonsa loistaa kaikkein kirkkaimmin: "Minä johdatan sokeat tietä, jota he eivät tunne; polkuja, joita he eivät tunne, minä kuljetan heidät. Minä muutan pimeyden heidän edellään valkeudeksi ja koleikot tasangoksi. Nämä minä teen enkä niitä tekemättä jätä"(Jes. 42:16).

Mikään pimeys ei ikinä pysäytä Jumalan valoa! Joten, käännä katseesi pois pimeydestä, synnistä ja väkivaltaisten ihmisten raivosta ja usko, että Herra ilmestyy omassa kirkkaudessaan, loistaen ylitsevuotavasti!
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.12.2013 11:20

Jumalan ääretön anteeksiantamus
David Wilkerson

Rakas ystäväni, älä koskaan pidä Jumalan anteeksiantamusta sinua kohtaan rajallisena! Hänen kärsivällisyytensä ja anteeksiantamuksensa ei tunne rajoja. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi." (Luuk. 17:4)

Uskotko tätä? Seitsemän kertaa saman päivän aikana tämä henkilö tietoisesti tekee syntiä silmieni alla, ja sitten sanoo: "Anna anteeksi." Ja minun tulee antaa anteeksi - jatkuvasti. Kuinka paljon enemmän taivaallinen Isämme antaa lapsilleen anteeksi, kun he tulevat katuen hänen luokseen! Se ylittää ihmisjärjen eikä sitä kannatakaan järkeillä - äläkä kysy miten ja miksi hän jaksaa antaa anteeksi. Ota se vain vastaan.

Jeesus ei sanonut, "Anna veljellesi anteeksi kerran tai kaksi, ja sano sitten ettei hän saa enää tehdä syntiä. Sano hänelle, että jos hän vielä kerrankin tekee saman synnin, hänet erotetaan joukostamme. Kerro hänelle, että hän on tapasyntinen". Ei! Jeesus pyytää rajoittamatonta, sitoumuksetonta anteeksiantamusta.

Jumalan luonteeseen kuuluu antaa anteeksi. Daavid sanoi: "Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat." (Ps. 86:5) Jumala haluaa tälläkin hetkellä vyöryttää yllesi anteeksiantamuksen iloa. Sinun täytyy vain avata sielusi ikkunat ja ovet, ja antaa hänen Henkensä tulvia anteeksiantamusta sisään.

Johannes sanoi: "Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien." (1. Joh. 2:2)

Johanneksen mukaan jokaisen kristityn tavoitteena on "olla tekemättä syntiä". Se tarkoittaa sitä, että kristittynä emme taivu synnin puoleen, vaan Jumalan puoleen. Mutta mitä tapahtuu silloin, kun tuo Jumalaan nojaava lapsi tekee kuitenkin syntiä?

"Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas." (1. Joh. 2:1)

"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." (1. Joh. 1:9)

Luovu syyllisyydestäsi, ystäväni. Sitä taakkaa sinun ei tarvitse kantaa enää minuuttiakaan. Avaa sydämesi ovet ja ikkunat, ja päästä Jumalan rakkaus sisään. Hän antaa sinulle anteeksi - uudestaan ja uudestaan. Hän antaa sinulle voimia taistella taistelusi voittoon saakka. Jos pyydät - jos kadut - saat anteeksi! Ota se vastaan - nyt!
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.12.2013 12:09

TÄYDEN EVANKELIUMIN JULISTAMINEN
by David Wilkerson | November 17, 2011

Apostoli Paavali sanoi omalle sukupolvelleen: "Olen vienyt päätökseen Kristuksen evankeliumin julistamisen"(Room.15:19). Tämä ilosanoman julistamisen "päätökseen vieminen" on paljon enemmän kuin sanoja. Se on sanojen ja tekojen ilosanoma! "En näet rohkene puhua mistään muusta kuin siitä, mitä Kristus on minun kauttani tehnyt saattaakseen maailman kansat kuuliaisiksi, puheiden ja tekojen avulla" (Room. 15:18).

Paavali sanoi: "Pakanat kääntyivät Kristuksen puoleen, ei ainoastaan julistukseni vuoksi, vaan koska minun sanojani seurasivat ihmeelliset teot!"

"Tunnustöiden ja ihmeiden avulla, Jumalan Hengen voimalla. Näin olen vienyt päätökseen Kristuksen evankeliumin julistamisen kiertäen kaikkialla Jerusalemista aina Illyriaan saakka" (j. 19).

Jos Paavali olisi saarnannut ja opettanut ilman merkkejä ja ihmeitä, hänen viestinsä ei olisi saanut aikaan niin paljon. Se ei olisi ollut päätökseen vietyä evankeliumin julistamista! Hän sanoi korinttilaisille: "Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla"(2 Kor. 12:12).

Huomaa Paavalin sanat tässä jakeessa: tunnusmerkit, ihmeet ja voimateot. Useimmat uskovat kavahtavat näinä päivinä näitä sanoja! Miksi? Koska häikäilemättömät, vallanhaluiset julistajat ja opettajat ovat tehneet niistä irvikuvia! On suuri onnettomuus, että ylilyönnit ovat saaneet monet Jumalaa pelkäävät pastorit, evankelistat ja maallikot kääntymään pois täyden evankeliumin totuudesta.

Rakas lukija, Jumala on yhä Jumala ja hän tekee edelleen ihmeitä ja voimatekoja! Hän on yhä parantajamme ja haluaa näyttäytyä vahvana niiden vuoksi, jotka luottavat häneen! Suuret, yliluonnolliset teot tapahtuivat alkuseurakunnassa ilman ylilyöntejä, mainostamista tai teatraalisuutta. Kukaan ei ottanut itselleen kaikkea voimaa ja valtaa. Paavalin lähetystyö on tästä esimerkkinä:

Kun Paavali saarnasi pitkään Trooaassa, nuori mies istui ikkunalaudalla, nukahti ja putosi kolmannesta kerroksesta maahan. Raamattu sanoo, että nuori mies "nostettiin ylös kuolleena" (ks. Apt. t. 20:9- 12).

Kun Paavali tuli miehen luo, hän pyysi hiljaisuutta. Sitten, aivan niin kuin Elia oli tehnyt, hän kävi makaamaan kuolleen pojan päälle, ja yhtäkkiä elämä vain palasi takaisin. Poika oli herännyt kuolleista! Miten voimallinen ihme!

Paavali ei lähettänyt ketään levittämään uutista tämän ihmeen tapahtumisesta. Ei, sitä hän ei tehnyt. Kaikki menivät takaisin kolmanteen kerrokseen, nauttivat ehtoollista ja Paavali jatkoi saarnaamistaan. Raamattu ei edes mainitse tätä nuorta miestä uudestaan. Miksi? Siksi, että seurakunta piti yliluonnollisia asioita tavallisina! He saarnasivat täyttä evankeliumia, jota merkit ja ihmeet seuraavat!
rita4
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Jatkuvia kirjoituksia, kirjojen esittely, ym tuontia